اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

اطلاع‌رسانی نقش ویژه‌ای در توسعه گردشگری سلامت دارد

خبرگزاری فارس: نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاع‌رسانی نقش ویژه‌ای در توسعه گردشگری سلامت دارد و سبب آشنایی دیگر کشورها با دستاوردها و ظرفیت‌های بالقوه ایران می‌شود.

اطلاع‌رسانی نقش ویژه‌ای در توسعه گردشگری سلامت دارد

حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: یکی از سرمایه‌های مهم کشور داشتن منابع طبیعی و درمانی است که می‌تواند در توسعه گردشگری سلامت موثر باشد و به اقتصاد کشور و ارزآوری کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: امکانات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در سطح جهان بسیار بارز است و می‌توان با اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب در کشورهای دیگر در این امر گسترش چشمگیری داشت.

کاشانی با اشاره به اینکه از مسائل پر اهمیت در گردشگری سلامت درمان و بهداشت و وجود امکانات پزشکی در کشور است،‌ خاطرنشان کرد: رشد میزان سلامت و کاهش مرگ و میر در کشورهای مختلف از عوامل تاثیر گذار در توسعه گردشگری سلامت است که در ایران این رشد پزشکی و نیروی متخصص در جایگاه خوبی قرار دارد اما جایگاه مراکز تفریحی و تجهیزات پزشکی هنوز نیاز به رشد و توسعه دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و نشان دادن ظرفیت‌های پزشکی و گردشگری کشور به جهانیان می‌تواند در توسعه گردشگری سلامت نقش بسزایی دارد.

وی افزود: ایران باید با توسعه و تامین زیرساخت‌های گردشگری و پزشکی خود در منطقه و جهان به جایگاه و رتبه خوبی دست یابد تا بتواند به این صنعت از جنبه اقتصادی و ارزآوری نگاه کند.

کاشانی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب این صنعت از سوی مسئولان اجرایی و همچنین همکاری بخش خصوصی می‌تواند سبب سریع‌تر رسیدن به اهداف گردشگری سلامت و ارزآوری آن رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس و دولت پشتیبان این حرکت است و از لحاظ بودجه و اعتبار حمایت از مسئولین حمایت می‌کند.

انتهای پیام/70001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول