اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سهم سالانه گردشگری سلامت در کشور پائین است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سهم سالانه گردشگری سلامت کشور نسبت به ظرفیت‌های موجود پائین است.

سهم سالانه گردشگری سلامت در کشور پائین است

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: دولت به منظور استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن زیارتی به ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز نسبت به انجام امور شناسایی دقیق نیازها و برنامه‌ریزی در راستای ساماندهی امور زائرین و گردشگران به تأمین زیرساخت‌های لازم از طریق حمایت از شهرداریها و بخش‌های غیردولتی مکلف است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در توسعه گردشگری سلامت می‌تواند با قانون‌گذاری و به وجود آوردن شرایط مناسب و تسهیلات لازم و همچنین نظارت بر مطالبات در این امر نقش خود را ایفا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید به گردشگری سلامت به چشم یک صنعت نگاه کنیم و دولت مکمل قوانینی است که مجلس تصویب می‌کند و نهادی برای اجرای آن تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: اگر به گردشگری سلامت نگاهی صنعتی داشته باشیم می‌توانیم شرایط افزایش اشتغال را در آن فراهم کنیم.

زارع اظهار کرد: باید شاخصه‌های الگوبرداری را در ایران افزایش دهیم و از تجربه کشورهایی که در این صنعت به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند کمک بگیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: نقش بخش خصوصی هنوز به خوبی در این صنعت مشخص نشده و هنوز در راستای اصل 44 قانون اساسی گام بزرگی در این صنعت برداشته نشده اما اگر دولت به خوبی از بخش خصوصی حمایت کند می‌تواند موفقیت‌های مطلوبی را به دست آورد.

وی گفت:‌ در زمینه توسعه پیشرفت‌های پزشکی در صنعت گردشگری سلامت شرایط خوبی با توجه به خدمات نیروی انسانی پزشکی فراهم است و اگر بتوانیم در حفظ و گسترش تجهیزات پزشکی جایگاه خوبی را کسب کنیم می‌توان ایران را به عنوان قطب گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به شناخت رسانید.

زارع افزود: باید دانشمندان در این حوزه‌ها را پرورش داد و از تجهیزات برتر روز دنیا استفاده کرد و توانمندی کشور را به جهان در این صنعت نشان داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: سهم سالانه گردشگری سلامت در ایران در مقایسه با ارزی که اختصاص یافته بسیار پائین است.

وی ادامه داد: رونق گردشگری سلامت در منطقه، بحث گردشگری در خراسان‌رضوی را نیز از فصلی بودن خارج کرده و سبب به وجود آمدن فرصت برای جذب تورهای متعدد از سوی دفاتر خدمات مسافرتی استان می‌شود.

انتهای پیام/70003/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول