اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت ورزش و جوانان:

قزوین چهارمین پایلوت مربیان فرهنگی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: قزوین چهارمین پایلوت مربیان فرهنگی کشور را عهده‌دار است.

قزوین چهارمین پایلوت مربیان فرهنگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدباقر پیشنمازی در چهارمین همایش آموزشی فرهنگی مربیان ورزش استان قزوین که ظهر امروز با حضور علی فرهادی مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، محسن حق‌شناس مدیرکل اداره ورزش و جوانان این استان و مربیان ورزشی برتر استان قزوین در سالن تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، گفت: مربیان فرهنگی در روند مربیگری فنی ورزشی و همراهی با ورزشکاران در اردوها، سفرها، مسابقات و تمرین‌ها می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه آموزش فرهنگی مربیان ورزش در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته، بیان داشت: این طرح در روند توسعه فرهنگ ورزشی به طور حتم مؤثر است و اگر ما می‌خواهیم ورزشکاران کشورمان به پیشرفت برسند، باید مربیان ما به رشد متعالی برسند.

این مسئول با اشاره به مشکلات مالی و اقتصادی که امروز گریبانگیر کشور شده، تأکید کرد: آنچه که امروز می‌تواند ما را در برابر این مشکلات به پیروزی برساند توجه به فرامین دین مبین اسلام است.

معاون فرهنگی تربیتی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بحث فرهنگ در ورزش برخلاف آن چیزی که در افکار عمومی به خاطر مشکل بدرفتاری برخی از ورزشکاران نوشته می‌شود نیست، چرا که این گونه رفتارها صرفاً در ورزش بیشتر می‌شود و در مورد سایر اقشار این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

پیشنمازی فرهنگ‌سازی در ورزش کشور در حد اعلاء را از دیگر سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان دانست و اضافه کرد: مسئله فرهنگی ما در حوزه ورزش به این برمی‌گردد که ورزش باید در خدمت سعادت، خوشبختی و رستگاری انسان‌ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ورزش باید بتواند همه ابعاد وجودی انسان را هدف‌گیری کند و بسنده کردن به یک یا چند بعد مانند جسم و اندام انسان، در برنامه‌ریزی ورزشی، نشانه کارآمدی آن خواهد بود.

این مسئول متذکر شد: موضوع اصلی ورزش انسان است، زیرا آدمی به گونه‌ای آفریده شده که دارای ابعاد گوناگون و پیچیده که بهتر از هر کس آفریدگارش او را توصیف کرده و این توصیف جامع در دسترس ماست.

معاون فرهنگی تربیتی وزارت ورزش و جوانان اذعان داشت: به تدریج به سمت شرایطی خواهیم رفت که ارتقای مربیان به سطوح بالاتر منحصر به ملاحظات فنی نباشد و اضافه بر جنبه‌های فنی به ظرفیت‌های اخلاقی و تربیتی و فرهنگی آنان نیز توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/77004/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول