اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

کارگاه نقش مربیان در ارتقای امور فرهنگی ورزش برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری کارگاه آموزشی نقش مربیان در ارتقای امور فرهنگی ورزش در قم خبر داد.

کارگاه نقش مربیان در ارتقای امور فرهنگی ورزش برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس جهان‌بینی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری کارگاه آموزشی نقش مربیان در ارتقای امور فرهنگی ورزش با حضور معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان که در اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شد، تصریح کرد: امروزه ورزش ابعاد گسترده‌ای یافته اما یکی از مقوله‌های مهم ورزش موضوع فرهنگ است که قم در راستای توسعه فرهنگ در ورزش کشور پیشگام است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه بیش از پیش به مقوله  فرهنگ در کنار ورزش تصریح کرد: ورزش در ابعاد مختلف اعم از همگانی، قهرمانی، عمرانی و حتی آموزشی روند رو به رشدی را در پیش گرفته و شاهد توفیقات ارزنده‌ای در این مقوله مهم اجتماعی در قم هستیم.

وی ادامه داد: کارهای بسیار ارزنده‌ای با حمایت وزارت ورزش و جوانان و مسئولان استان قم در زمینه توسعه ورزش قم صورت گرفته است اما یکی از مهمترین موضوعاتی که هم‌اکنون به فکر توسعه بیش از پیش آن هستیم، بحث فرهنگ در ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ابراز داشت: قم به واقع سکاندار تربیت انسان در جهان است و امروز ورزش زبان جدید جوانان جهان است و واقعیت این است که ورزش دیگر به زمینه جسمانی انسان‌ها خلاصه نمی‌شود و امروزه ورزش علاوه بر جسم انسان در ابعاد روحی، عاطفی، فلسفی،‌ دینی و بسیاری از مسائل نقش دارد.

وی نقش حوزه‌ علمیه قم را در این زمینه بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: با حمایت‌ حوزه‌های علمیه نگاهی نو به ورزش ایجاد شده است زیرا هر چقدر بدن ضعیف شود بیشتر فرمانده انسان می‌شود و رشد و رستگاری را در انسان متوقف می‌کند و این از عهده حوزه‌ بر می‌آید.

جهان‌بینی تصریح کرد: در سال 1389 با همکاری حوزه علمیه قم و سازمان تربیت بدنی، اداره کل ورزش و جوانان استان قم پیشگام توسعه فرهنگ در ورزش کشور شد و نخستین بار در تاریخ ورزش کنگره ارتقای فرهنگ دینی در ورزش را برگزار کرد.

وی عنوان کرد: این کنگره دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای ورزش کشور به دنبال داشت اما این نخستین گامی بود که قم به عنوان پیشرو در توسعه فرهنگ در ورزش کشور برداشت و بعد از آن در برنامه‌های مختلف به مقوله توسعه فرهنگ در ورزش کشور پرداخته‌ایم.

جهان‌بینی در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی نقش مربیان در ارتقای امور فرهنگی ورزش خبر داد و بیان داشت: این کارگاه در روز دوم سفر معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان به استان قم با حضور مسئولان استان، رؤسا و نایب رئیسان هیئت‌های ورزشی و مربیان رشته‌های مختلف ورزشی قم برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان در توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی در ورزش کشور، یادآور شد:‌ در این کارگاه که با حضور دکتر باقر پیش‌نمازی معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود، موضوعات و مباحث مختلف برای آموزش و همچنین یافتن راهکارهای مناسب به منظور توسعه جایگاه فرهنگ در ورزش بررسی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در پایان عنوان کرد: کارگاه آموزشی نقش مربیان در ارتقای امور فرهنگی ورزش از ساعت 10 تا 12 روز پنج‌شنبه شانزدهم آذر ماه در سالن همایش‌ سازمان آب و فاضلاب استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78002/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول