اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره باشگاه دبیری تبریز:

مربیان بومی نباید با هر شرایطی کار کنند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره باشگاه دبیری تبریز گفت: مربیان بومی نباید در هر شرایطی کار کنند ضمن آنکه باشگاه‌ها باید امکانات لازم را برای مربیان بومی فراهم کنند.

مربیان بومی نباید با هر شرایطی کار کنند

شهرام دبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در گذشته داوران خوبی همچون پیروز رام، ابهران و رحیمی‌مقدم داشته‌ایم و باید اذعان داشت که در این منطقه استعداد و ظرفیت داوران خوب وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: خود داوران نیز باید در کلاس‌های لازم شرکت کرده و حتی زبان انگلیسی خود را تقویت کنند، کمیته داوران نیز باید از آنان حمایت کند تا به تدریج جایگاه قبلی خود را در داوری فوتبال کشور کسب کنیم.

رئیس هیئت مدیره باشگاه دبیری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود توجه به فوتبال را پایه و اساس موفقیت و پیشرفت فوتبال تبریز دانست و خاطرنشان کرد: با برگزاری منظم مسابقات و تدارک تیمی قوی، می‌توان در مسابقات کشوری مقام‌های خوبی را کسب کرد.

وی یادآور شد: ما زمانی واسیلی گوجا را آورده و از حدود یک‌هزار نفر در فوتبال محلات تست گرفتیم که بازیکنان مستعدی را شناسایی کرده و تیم‌های خوبی را تشکیل دادیم.

دبیری افزود: در سال‌های گذشته هر وقت به فوتبال پایه و مدارس فوتبال توجه خوبی کردیم، با درخشش در مسابقات کشوری مزد این توجه خود را دریافت کردیم.

*مربیان بومی نباید با هر شرایطی کار کنند

دبیری در ادامه به نقش مربیان سازنده اشاره کرد و گفت: ما در تبریز مربیان خوبی در فوتبال و فوتسال داریم که می‌توانند در سطح ایران و حتی بین‌المللی مطرح شوند.

وی تاکید کرد: وقتی باشگاه‌های ما با امکانات و بودجه محدود مواجه می‌شوند از مربیان بومی دعوت می‌کنند که بلافاصله مورد قبول این مربیان قرار می‌گیرد و این کار اشتباهی است.

رئیس هیئت مدیره باشگاه دبیری تبریز افزود: وقتی آنها نمی‌توانند نتیجه لازم را اخذ کنند، این نظریه مطرح می‌شود که مربیان بومی کارایی لازم را ندارند، در حالی که مربیان با تجربه هیچ‌گاه کار بدون امکانات را قبول نمی‌کنند.

دبیری که خود دارای مدرک مربیگری A آسیا است، تاکید کرد: به نظر من مربیان بومی تبریز بسیار خوب هستند به شرطی که باشگاه‌ها از آنها حمایت لازم را به عمل آورند و زمانی که بودجه و امکانات لازم را دارند از مربیان بومی استفاده کنند.

وی افزود: رسول خطیبی در سال اول مربیگری‌اش،  تیم ماشین‌سازی را تا آستانه صعود پیش برد و اگر ماشین‌سازی به لیگ برتر صعود می‌کرد، رسول خطیبی در سال اول حضورش می‌توانست رکورد ثبت کند و امروز نیز وی در تیم گسترش فولاد تبریز توانسته نتیجه لازم را بگیرد که در سایه اطمینان مدیران باشگاه‌ها به مربیان بومی است.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول