اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهرستان شهربابک در مجلس:

صنعت شهربابک با توسعه صنایع جانبی مس شکوفا می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهربابک در مجلس گفت: توسعه صنایع جانبی مس در این شهرستان می‌تواند موجب شکوفایی صنعت شود.

صنعت شهربابک با توسعه صنایع جانبی مس شکوفا می‌شود

حسین فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: وجود ظرفیت‌های قوی، معادن و نیروی انسانی در شهربابک این خطه را در استان کرمان مستعدترین نقطه برای سرمایه‌گذاری کرده است و یک بخش از تلاش ما برای جذب سرمایه‌گذاران در منطقه است.

وی افزود: با راه‌اندازی سه معدن مس چاه‌فیروزه، ایجو و چاه‌مسی و با حضور سرمایه‌گذار در شهربابک می‌توان برای یک هزار و 500 نفر در منطقه ایجاد شغل کرد.

فتاحی از فعال‌کردن کارخانجات در تولید صنایع پایین دستی مس و پیگیری ساخت بیمارستان 95 تختخوابی مصوب دور دوم سفرهای ریاست جمهوری با تقویت بخش‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو بیمارستان ولی‌عصر(عج) در شهربابک خبر داد.

وی پیگیری ساخت و تکمیل راه‌های شهربابک به هرات از طریق رباط و جاده شهربابک به سرچشمه از طریق میمند و پاقلعه و بهسازی جاده‌ای شهربابک به شمش از طریق دهج، آبرسانی و انتقال گاز به شهرهای دهج، جوزم و دهستان خبر، فرآوری و بازار کار برای سنگ‌های قیمتی و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در این زمینه را بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته اعلام کرد.

نماینده مردم شهربابک افزود: به منظور جلوگیری از عرضه تولیدات معادن به صورت خام که 40 سال است در شهربابک انجام می‌شود، ایجاد و توسعه صنایع جانبی مس در اولویت طرح‌های صنعتی شهربابک قرار دارد.

فتاحی همچنین پیگیری ثبت جهانی روستای صخره‌ای میمند و سرمایه‌گذاری برای شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی شهربابک از جمله دشت ریواس، ایجاد منطقه گردشگری غار ایوب، ریگ‌ سفید، عمارت موسی‌خانی و آثار باستانی در منطقه پاقلعه، مرج و ریسه و دیگر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری را از دیگر برنامه‌های خود ذکر کرد.  

وی خاطرنشان کرد: با تعامل انجام شده میان دولت و مجمع نمایندگان استان کرمان بر انتقال آب از سرچشمه‌های کارون و خلیج فارس برای تامین آب و توسعه صنایع در استان تاکید شده است.

فتاحی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته قرار شده است که درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی شهربابک نیز به زودی تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/80023/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول