اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی:

بی‌توجهی دولت موجب افت صنعت چای شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر بر اثر بی‌توجهی دولت نسبت به چایکار، صنعت چای افت کرده است.

بی‌توجهی دولت موجب افت صنعت چای شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی رهبری‌املشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرانه مصرف چای هر ایرانی حدود 1.5 کیلو در سال است، اظهار کرد: این مقدار تاثیر تورمی در سید خانوار ندارد.

*دولت در بحث چای توجیه نیست

وی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد در سفر چهارم خود به گیلان باید مسئله احیای صنعت چای را در دستور قرار دهد، گفت: دولت در بحث چای توجیه نیست.

نماینده مردم رودسر و املش با تصریح بر اینکه احمدی‌نژاد قصد کمک به چای را دارد اما حوصله شنیدن ندارد، افزود: برای رسیدگی به مسئله چای نزد احمدی‌نژاد رفتیم اما حوصله شنیدن نداشت و ما را به کار گروه کشاورزی فرستاد و رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز وقت شنیدن نداشت و ما را به مرادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سپرد اما او نیز ما را به کارشناس خود سوق داد.

وی با اشاره به ناشناخته بودن صنعت چای برای برخی مسئولان رده‌بالا، افزود: تا چند سال قبل رئیس وقت سازمان چای کشور نمی‌دانست چای بوته‌ای است یا درختی، و چای را نمی‌شناخت.

*حمایت از سرمایه‌گذاری شرکت صدرا در صنعت چای

رهبری‌املشی به امضای تفاهمنامه صدرا با سازمان چای کشور برای احیای صنعت چای اشاره کرد و یادآور شد: زمینه‌ای برای احیای صنعت چای فراهم شده که می‌تواند چای را از حالت رکود نجات دهد.

وی با بیان اینکه امسال سرنوشت چای سیاه‌تر از سال‌های قبل بود، افزود: هیچ سالی مانند امسال به چایکار ضربه وارد نشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس امضای تفاهمنامه مذکور را موجب برطرف شدن مشکل چایکار دانست و تصریح کرد: این اقدام برای احیای چای مبارک است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مردم چایکاری می‌کردند و زندگی آنها تامین بود، اذعان کرد: دولت از نظر اقتصادی چای را مدیریت می‌کرد و فعالیت چایکار توجیه اقتصادی داشت و زندگیش تامین می‌شد.

رهبری‌املشی سازمان چای را متولی چای نامید و تصریح کرد: هر وضعیتی در صنعت چای رخ دهد سازمان چای و دولت باید پاسخگو باشند.

*بی‌توجهی دولت موجب افت صنعت چای شده است

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی دولت نسبت به چایکار، صنعت چایکاری افت کرده است.

این نماینده مجلس، پشتیبانی خود را از اقدام شرکت سرمایه‌گذاری صدرا در حمایت از صنعت چای اعلام کرد و متذکر شد: افزایش تعرفه کیفیت داخلی چای را بالا می‌برد.

وی تغییر ذائقه مردم از مصرف چای خارجی به چای داخلی را نیازمند فرهنگ‌سازی و کار تبلیغاتی دانست.

انتهای پیام/2300/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول