اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه:

280 رابط بهداشتی در کهگیلویه فعال هستند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: به منظور اشاعه فرهنگ بهداشت و ارتقای سلامت بانوان بیش از 280 نفر از بانوان کهگیلویه‌ای در سطح این شهرستان به عنوان رابط بهداشتی با خانه‌های بهداشت همکاری می‌کنند.

280 رابط بهداشتی در کهگیلویه فعال هستند

سید عبدالحسین موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: به منظور اشاعه فرهنگ بهداشت و ارتقای سلامت بانوان بیش از 280 نفر از بانوان کهگیلویه‌ای در سطح شهرستان به عنوان رابط بهداشتی با خانه‌های بهداشت همکاری می‌کنند.

وی افزود: این بانوان با توجه به دارا بودن شاخصه‌هایی چون داشتن سواد، برخورداری از مقبولیت اجتماعی، وقت کافی، و همچنین انگیزه و علاقه به فعالیت‌های اجتماعی، از میان بانوان منطقه محل سکونت خود انتخاب و دعوت به همکاری می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان این‌که هر رابط بهداشتی به طور متوسط 50 خانوار را در همسایگی محل سکونت خود تحت پوشش قرار می‌دهد، ادامه داد: رابطین بهداشتی به صورت هفتگی در کارگاه‌های آموزش سلامت مادران، سلامت خانواده، سلامت جامعه و آشنایی با بیماری‌های شایع شرکت می‌‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: ارتقای سطح سلامت جامعه شهری و روستایی از اصلی‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این طرح افزایش سطح سلامت جمعیت حاشیه‌نشین و محروم و ایجاد زمینه ورود زنان خانه‌دار به عرصه فعالیت‌های اجتماعی است.

موسویان گفت: در صورت اجرای صحیح این طرح می‌توان اثربخشی این طرح را در کوتاه‌ترین زمان مشاهده کرد و به همین خاطر می‌طلبد که این طرح با جدیت هر چه تمام‌تر دنبال شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه عدم آگاهی و نیز ناآشنایی مردم با روند ابتلا به بیماری‌های مختلف را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح خیلی از این مشکلات به مرور زمان رفع می‌شوند.

انتهای‌پیام/82008/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول