اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره نظارت دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

جمع‌آوری 7 تن فرآورده غیربهداشتی دام در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در هشت ماهه نخست امسال 18 هزار بازدید از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی جنوب کرمان انجام و هفت تن فرآورده‌ غیربهداشتی جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری 7 تن فرآورده غیربهداشتی دام در جنوب کرمان

محمد خالقیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه فرآورده‌های خوراکی با منشأ دامی از اجزای رژیم غذایی محسوب می‌شوند، اظهارداشت: بسیاری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام از طریق مصرف فرآورده‌های خام دامی منتقل می‌شوند.

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به اقدامات دامپزشکی در راستای نظارت بر فرآورده‌های خام دامی تصریح کرد: بازرسی دام‌ها پیش از کشتار، بازرسی بهداشتی لاشه پس از کشتار در کشتارگاه، نظارت و بازرسی بر بسته‌بندی، بازرسی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و ...از اقدامات دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال بیش از 18 هزار بازدید از اماکن مرتبط با فرآورده‌های خام دامی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این بازدیدها بیش از هفت تن فرآورده‌های غیربهداشتی جمع‌آوری شد.

خالقیان با بیان اینکه مردم گوشت بدون مهر دامپزشکی خریداری نکنند، ابراز داشت: مردم از خرید گوشت چرخ کرده در بسته‌بندی متفرقه و از قبل آماده شده خودداری کنند.

انتهای پیام/80003/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول