اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نظارت بر مواد غذایی و آرایشی شهرستان جم:

کالاهای بهداشتی بدون نشان کنترل اصالت خرید نکنید

خبرگزاری فارس: مسئول نظارت بر مواد غذایی و آرایشی جم با بیان اینکه وزارت بهداشت به منظور کنترل سلامت کیفیت کالاهای بهداشتی، اقدام به تهیه برچسب نشان کنترل اصالت کرده گفت: شهروندان کالاهای بهداشتی بدون نشان اصالت خرید نکنند.

کالاهای بهداشتی بدون نشان کنترل اصالت خرید نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، امین پناهیان بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان بهداشتی جم اظهار داشت: توجه به بهداشت و سلامت جامعه امری مهم و ارزشمند است که در شهرستان جم تلاش زیادی برای این مهم شده است.

وی افزود: حجم و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در جم نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

مسئول نظارت بر مواد غذایی و آرایشی شبکه بهداشت جم خاطرنشان کرد: استفاده از لوازم بهداشتی استاندارد و باکیفیت امری لازم است که شهروندان باید مورد عنایت قرار دهند.

پناهیان با اشاره به لزوم توجه به برچسب نشان اصالت کالاهای بهداشتی تصریح کرد: امروزه با توجه به افزایش روزافزون مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در کشورمان و پایین آمدن سن استفاده از این اقلام (13 سال) و همچنین با توجه به ورود کالاهای قاچاق و تولید زیر زمینی لوازم آرایشی فاقد کیفیت، که خطری جدی برای تامین سلامت مصرف‌کننده در بر خواهد داشت، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به منظور کنترل سلامت کیفیت این کالاها، اقدام به تهیه برچسبی به نام نشان کنترل اصالت و سلامت کالا کرده است.

وی در تشریح مشخصات برچسب اصالت کالا بیان داشت: برچسب فوق دارای یک کد 16 رقمی است که با ارسال آن به سامانه اینترنتی یا تماس با تلفن گویا و یا ارسال پیامک به شماره روی برچسب، می‌توانیم از مشخصات کالای خریداری شده مطلع شده و همچنین از صحت و سقم کالاهایی که خریداری کرده‌ایم اطمینان یابیم؛ همچنین در مواردی که نیاز است تا مصرف‌کننده از موارد احتیاط و هشدار در زمینه کالا آگاه شود، این اطلاعات در اختیار او قرار می‌گیرد.

این مسئول اذعان داشت: در این راستا معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، شرکت‌های وارد کننده و توزیع کننده محصولات سلامت محور (از جمله لوازم آرایشی بهداشتی، مواد غذایی و دارویی) را ملزم به استفاده از این برچسب بر روی محصولات خود کرده تا آیتم مناسبی برای چک کردن اصل یا تقلبی بودن کالا در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

پناهیان اذعان داشت: نصب برچسب اصالت و سلامت کالا می‌تواند تا حدود زیادی شما را از خرید نوع تقلبی و قاچاقی کالا در امان داشته و همچنین وجود این برچسب بر روی اقلام آرایشی و بهداشتی به نوعی تداعی کننده اصل و غیر تقلبی بودن کالا خواهد بود.

در این نشست تعدادی از مسئولان بهداشتی شهرستان نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/2451/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول