اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خبر داد

انجام 11 هزار آزمون از کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: در 9 ماه امسال 11 هزار و 718 مورد آزمون از کالاها و تجهیزات مشمول مقررات استاندارد اجباری صورت گرفته است.

انجام 11 هزار آزمون از کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری

هاشم علایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از این تعداد 11 هزار و 519 مورد آزمون توسط آزمایشگاه‌های همکار انجام شده و نتایج آن به اداره کل استاندارد ابلاغ شده است.

وی افزود: تعداد 199 مورد آزمون در آزمایشگاه اداره کل استاندارد استان اردبیل صورت گرفته که سعی کردیم در این آزمون‌ها مقررات استاندارد اجباری به عنوان شاخصه اصلی در ارزیابی مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به بازرسی‌های مستمر از واحدهای تولیدی و خدماتی در خصوص رعایت مقررات و موازین استاندارد اجباری بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 518 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی در سطح استان اردبیل صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل به حساسیت بازرسی‌ها از آسانسور واحدهای مسکونی و تجاری و خدماتی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز بیش از 536 مورد بازرسی آسانسور از واحدهای مربوطه صورت گرفته است.

علایی در مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و صنفی نیز گفت: یکی از وظایف مهم و اساسی اداره کل استاندارد استان اردبیل توجه به این حوزه بوده است تا سره از ناسره تشخیص داده شده و با واحدهای متخلف برخورد لازم صورت بگیرد.

این مسئول بیان داشت: در این مدت تعداد یک هزار و 257 مورد از واحدهای تولیدی و 365 مورد از صنوف مختلف در سطح استان اردبیل مورد بازرسی قرار گرفته و کالاها و تولیدات عرضه شده توسط این واحدها مورد نمونه‌برداری شده است.

وی گفت: این اداره کل در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده تمام تلاش و جدیت خود را در راستای رسیدن به ارتقای کیفیت تولیدات داخلی به ویژه تولیدات داخل استان و نظارت بر عملکرد کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در سطح استان اردبیل معمول کرده است.

علایی ادامه داد: یقین داریم که هر چقدر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل به تولیدات و مجموعه‌های عرضه شده به صورت کالاهای با کیفیت داخلی دقت و توجه صورت گیرد به همان نسبت زمینه آرامش استفاده از کالاها و محصولات مرغوب فراهم خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما در سنگر صیانت از کیفیت تولید در سال تولید ملی و در حمایت از اقتصاد مقاومتی سعی داریم به وظیفه خطیر خود به شکل مناسب و مطلوب عمل کنیم.

انتهای پیام/62002/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول