اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرسازی شهرداری اردبیل:

110 هزار نفر در مناطق مختلف شهری اردبیل سکونت دارند/شناسایی 96 هکتار بافت قدیمی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر شهرسازی شهرداری اردبیل گفت: شهر اردبیل بر اساس جمعیت 110 هزار نفری مناطق چهار‌گانه تقسیم‌بندی شده و ما در این تقسیم‌بندی شاخص جمعیت را اولی‌تر بر همه مبانی قرار دادیم.

110 هزار نفر در مناطق مختلف شهری اردبیل سکونت دارند/شناسایی 96 هکتار بافت قدیمی در اردبیل

موسی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شهرداری اردبیل در قالب چهار منطقه اداره می‌شود که پیش از این در قالب دو و سه منطقه مدیریت می‌شد که بر اساس شاخص جمعیتی سعی کردیم با افزودن مناطق شهری خدمات‌رسانی را تسهیل کنیم.

وی بیان داشت: اگر جمعیت شهر اردبیل را 450 هزار نفر بر اساس آخرین آمارگیری در نظر بگیریم در هر منطقه شهری 110 هزار نفر سکونت دارند.

این مسئول گفت: بافت قدیم اردبیل که حدود 94 هکتار است در منطقه یک قرار گرفته و خدمت‌رسانی به ساکنین این مناطق توسط شهرداری منطقه یک صورت می‌گیرد.

مدیر شهرسازی شهرداری اردبیل در ادامه سخنان خود ضرورت همگن بودن مناطق در کسب درآمدها و هزینه‌‌کرد را یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه پیش از این مناطق یک و دو از منابع درآمدی مناسب و مناطق سه و چهار از منابع درآمدی کمتر برخوردار بودند ما در تقسیم‌بندی خود سعی کردیم به گونه‌ا‌ی برنامه‌ریزی کنیم تا به صورت مساوی منابع درآمدی چهار منطقه شهرداری حالت تعادلی پیدا کنند.

هاشمی گفت: یکی از مزایای منطقه‌بندی شهرداری اردبیل تسهیل در صدور پروانه‌ها و رفع مشکلات مراجعین و ارباب رجوع است به طوری که با چهار منطقه شدن شهرداری اردبیل بسیاری از کارهای فنی و امر صدور پروانه در کمترین زمان انجام شده و به مراجعات مردم نیز پاسخ داده می‌شود.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مزایای منطقه‌بندی شهرداری ارتقای رتبه‌بندی اردبیل در بین شهرداری‌های مراکز استان‌ها بود به طوری که اردبیل که در رتبه دهم کشوری قرار داشت با چهار منطقه شدن شهرداری به رتبه یازدهم ارتقا یافت.

این مسئول با اعلام اینکه با افزایش مناطق شهرداری در کنار خدمات‌رسانی مناسب بحث استخدام نیروها و جذب منابع بیشتر نیز جزو هدف‌گذاری‌های اصلی بوده است، افزود: هر چقدر این منطقه‌بندی بر اساس شاخص‌های جمعیتی مطلوب و مناسب صورت گیرد اردبیل به سمت کلان‌شهر شدن حرکت کرده و از منابع ویژه دولتی نیز برخوردار می‌شود.

مدیر شهرسازی شهرداری اردبیل ادامه داد: منطقه یک شهرداری اردبیل حدود یک هزار و 173 هکتار، منطقه دو شهرداری اردبیل، یک هزار و 689 هکتار، منطقه سه یک هزار و 587 هکتار و منطقه چهار شهرداری اردبیل نیز یک هزار و 304 هکتار مساحت داشته و سعی کردیم به صورت مناسب و مطلوب این تقسیم‌بندی را انجام دهیم.

هاشمی بیان داشت: با توجه به اینکه اکثر بافت قدیم شهری اردبیل در محدوده شهرداری منطقه یک قرار دارد، با همراهی این مجموعه نسبت به تعیین تکلیف بافت 96 هکتاری اردبیل اقدامات لازم صورت گرفته و قرار است با همکاری دستگاه‌های ذیربط احیای این مناطق در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مجموعه شورابیل نیز با توجه به حساسیت‌های مدیریتی در منطقه دو شهرداری قرار گرفته و نیاز است خدمات ویژه‌ای در این مجموعه صورت بگیرد تا رضایت همشهریان و مسافران در این زمینه فراهم آید.

این مسئول بیان داشت: با افزایش وسعت شهری با هدف خدمت‌رسانی سریع‌تر این تقسیم‌بندی‌ها به شکل مناسب و بر اساس قوانین نظام مهندسی صورت گرفته که در این تفکیک آنچه مهم به نظر می‌رسد بحث گسترش و توسعه خدمات‌رسانی منطبق بر واقعیت‌هاست که همیشه سعی شده با دوری از تمرکززدایی این خدمات‌رسانی به شکل همه‌جانبه و گسترده در اولویت شهرداری قرار گیرد.

مدیر شهرسازی شهرداری اردبیل اضافه کرد: شهرداری اردبیل در سال 1302 در ساختمان مرکزی فعلی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1370 به دو منطقه شهری تقسیم شده است.

هاشمی ادامه داد: در سال 74 و به دنبال احداث کمربندی اردبیل و با هدف خدمات‌رسانی به ساکنان مناطق 13 گانه، شهرداری اردبیل به سه منطقه ارتقا یافته و در سال 89 نیز چهارمین منطقه شهرداری اردبیل با تلاش شهردار فعلی مصوب و کارهای اجرایی آن نیز انجام شده است.

وی در پایان سخنان خود به مزایای توسعه مناطق شهرداری در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی و دسترسی مردم به خدمات مطلوب‌تر اشاره کرد و افزود: هر چقدر این مناطق توسعه پیدا کند به همان میزان واگذاری کارها و انجام امور برای مردم سهل و راحت‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول