اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرمان خبر داد

هزینه 500 میلیارد تومانی 3 پروژه مهم شهرداری کرمان

خبرگزاری فارس: شهردار کرمان گفت: 500 میلیارد تومان هزینه اجرای سه پرژه مهم شهرداری کرمان شامل تله‌کابین، بازگشایی مسیر 45 کیلومتری میدان کوثر و ساخت مجموعه تجاری فرهنگی است.

هزینه 500 میلیارد تومانی 3 پروژه مهم شهرداری کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالقاسم سیف‌اللهی یکشنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: شهرداری کرمان با مؤسسه اعتباری عسکریه سه قرارداد مهم منعقد کرده و یکی از آنها تله‌کابین کرمان است که مسیر آن از قلعه ‌دختر به بالای کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به طول یک ‌هزار و 560 متر است.

وی افزود: برآورد ریالی این طرح 15 میلیارد تومان است و قرارداد به صورت 10 سال استفاده مؤسسه و بعد از این مدت به شهرداری تحویل داده می‌شود و حساب برگشت سرمایه این طرح سالی 1.5 میلیارد تومان است که بعد از 10 سال استرداد می‌شود.

سیف‌الهی ادامه داد: این تله‌کابین دو ایستگاه یکی در وسط جنگل قائم و پله برقی در بالای کوه صاحب‌الزمان دارد و امکانات تفریحی رفاهی دیگری مانند کافی‌شاپ نمازخانه و ... طراحی شده است.

وی بیان کرد: یک مجموعه در میدان بیرم‌آباد شهرداری دارد که قبل میدان تره‌بار شهر کرمان است و در دوره اول میدان تره‌بار جدید ساخته و از آن جا جابه‌جا شد و زمینی که وجود دارد چند سازه و سوله در آن قرار دارد و فقط طی سال نمایشگاه پاییزه و بهار برگزار می‌شود.

سیف‌اللهی افزود: طبق قرارداد با مؤسسه اعتباری عسکریه قرار بر این است در این مجموعه بازارچه بزرگ فروش مصالح ساختمانی و مجموعه تجاری فرهنگی را بسازد و قسمت پشت آن مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: طرح دیگر بازگشایی مسیر میدان کوثر است که در صورت راه‌اندازی تحول بزرگی ایجاد می‌شود و کل مساحت این پروژه 67 هزار و 300 متر مربع است. 

سیف‌اللهی گفت: مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح 59 میلیارد تومان است که 18.5 درصد سهام از سرمایه‌گذاری و 500 میلیارد تومان مجموع هزینه این سه پروژه است.

انتهای پیام/80018/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول