اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نشست مطبوعاتی شهردار کرمان گزارش می‌دهد

بودجه شهرداری‌ حق‌الناس است / 4 میلیارد تومان چک برگشتی از شهروندان

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه دو کرمان گفت: مسئولیت شهرداری‌ها به دلیل تامین اعتبارات از مردم و حق‌الناس بودن، سنگین‌تر از نهادها و سازمان‌‌‌هایی است که از بیت‌المال استفاده می‌کنند.

بودجه شهرداری‌ حق‌الناس است / 4 میلیارد تومان چک برگشتی از شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی ایلاقی‌حسینی در نشست مطبوعاتی و در جمع اصحاب ‌رسانه با اشاره به اینکه منطقه دو در شمال ‌غربی شهر کرمان و از بلوار حجاج تا میدان آزادی و از این میدان به چهارراه ولیعصر (عج) واقع می‌شود، اظهار داشت: سطح توقع مردم و ارزش‌های ریالی ناهماهنگ موجب شده تا اکثر ساخت‌وسازها در این منطقه انجام شود.

شهردار منطقه دو کرمان تصریح کرد: ممکن است صدور یک پروانه ساختمانی در این منطقه 100 میلیون تمام و در مناطق دیگر به 5 میلیون تومان هم نرسد، لذا ناچاریم و انصاف حکم می‌کند تا در‌آمد حاصل از این منطقه را صرف زیباسازی این منطقه کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری‌ها حق‌الناس است، نه بیت‌المال گفت: انتظارات مردم و سیاست‌کاری بر این است تا حق را به شهروندان بدهیم با اینکه مقصر نیستیم، مسئولیت شهرداری‌ها به دلیل آن که تامین اعتبارات مردمی و حق‌الناس حساب می‌شود، سنگین‌تر از سایر نهادها و سازمان‌‌‌هایی است که از بیت‌المال استفاده می‌کنند و حق نداریم در هر راهی این هزینه را خرج کنیم.

ایلاقی‌حسینی افزود: بخش خدمات شهری علاوه بر جمع‌آوری زباله و تنظیف شهر به جمع‌آوری آب‌های سطحی ناشی از نامیزانی سطح شیب شهر می‌پردازد که تعطیلی هرکدام از این خدمات در یک روز موجب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان می‌شود.

وی یادآور شد: پروژه پارک مادر و اجرای نمایشگاه گل و گیاه با همکاری معاونان شهرداری، سازمان پارک‌ها، سازمان گل و گیاه و منابع طبیعی اقدامی شایسته در خور شهر و مردم کرمان بود که نقشه کویری و خشک بودن شهر کرمان را در اذهان عموم بر هم ریخت.

گره‌‌های ترافیکی گشوده می‌شود

شهردار منطقه دو کرمان با اشاره به ترافیک سنگین بلوار جمهوری تصریح کرد: با آزادسازی انتهای بلوار امیرکبیر و اتصال به بلوار امام حسن عسگری «طاهرآباد» خودروها با عبور از پل راه‌آهن به بلوار حجاج هدایت شده که گذر از کمربندی ترافیک را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: با انجام اصلاح تقاطع‌های هندسی برنامه احداث زیرگذر از تقاطع امام‌جمعه، شفا تا فرودگاه را در دستور کار داریم.

ایلاقی‌حسینی رفع گره ترافیکی خیابان بهمنیار را تا پایان دی ماه وعده داد و گفت: در نشستی که با همکاران طرح ترافیک داشتیم، مقرر شد تقاطع خیابان شهید علی ‌ضیا بسته و خیابان بهمنیار تا پنج‌راه ابوذر یک‌طرفه باشد.

نقص مدارک از طرف شهروندان روند صدور پروانه را طولانی می‌کند

همچنین مریم ایلاقی‌حسینی معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه دو کرمان حوزه معاونت شهرداری‌ها را تامین‌کننده سایر معاونت‌های شهرداری در راستای تسهیل امور دانست و اظهار داشت شرح وظایف معاونت‌ها، بررسی طرح‌ها، مشخص کردن کاربری‌های، کنترل نقشه‌های ساختمانی و صدور گواهینامه از مهمترین کارهای این معاونت است.

وی افزود: بیش از نیمی از اسناد شهر کرمان عادی هستند و پس از ورود به شهرداری باید با گرفتن استعلام از ارگان‌های اوقاف، املاک شهرسازی و مسکن و شهرداری به صدور پرونده اقدام کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه دو کرمان بیان کرد: اسنادی که سند شش‌دانگ دارند، پس از تعیین کاربری، تراکم و تهیه نقشه اگر با تایید حوزه دفتر فنی مشکل مالکیت و طرح کاربردی نداشته باشند، کمتر از چهار روز پرونده صادر می‌شود، اما نقص مدارک از طرف شهروندان این پروسه را طولانی می‌کند.

ایلاقی‌حسینی خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال ‌جاری یک‌ هزار و 541 پروانه ساختمانی صادر شده که شامل 9 هزار و 757 واحد و 16 میلیون و 765 هزار مترمربع متراژ بوده است که از این تعداد 7 هزار و 573 واحد مسکونی و 20 هزار مترمربع تجاری است.

وی افزود: تعداد گواهی‌های صادره در شش ماه اول امسال 4 هزار و 218 مورد، 140 واحد صدور پروانه‌های تخریب و نوسازی، 452 مورد اصلاحیه و 871 پرونده ارسالی به کمسیون ماده 100 تخلفات بوده است.

شهروندان مشکلات شهر را گزارش دهند

عبدالرسول رمضانی مسئول مالی و اداری شهرداری منطقه دو کرمان در این نشست اظهار داشت: ترافیک، آلودگی هوا، بالا آمدن آب‌های زیرزمینی، جمع شدن آب‌های سطحی، آفت‌های درختان و زباله‌ها از بیماری‌های یک شهر هستند که وظیفه درمان به عهده شهرداری‌ها و همیاری شهروندان است.

وی افزود: وقتی با عدم استفاده از نقشه‌بردار و کارشناس متخصص به ساخت و ساز با شیب‌های ناهموار اقدام کنیم، طبیعی است که ریزش‌های جوی در کوچه‌ها جمع شوند و چون بافت سطح کرمان موجب رانش خاک زمین می‌شود، حفاری چاه پاسخگوی این امر نیست.

رمضانی با بیان اینکه به ‌دلیل کمبود وقت و یا مشکلات آب‌وهوایی کارهای شهرداری از جمله آسفالت و لکه‌گیری و ترمیم کوچه‌ها به‌ تاخیر می‌افتد از شهروندان خواست تا مشکلات عمرانی شهر را حضوری و یا با تماس با شماره 2461000 گزارش دهند.

مسئول مالی و اداری شهرداری منطقه دو کرمان ابراز داشت: گاهی لکه‌برداری از حفاری‌های انجام شده نیاز به اطلاع سازمان‌های گاز و آب و ... دارد که زمان‌بر است، اما زیرسازی‌ها برای تردد انجام می‌شود و پس از طی 50 درصد روند پروژه اقدام به آسفالت‌کشی می‌کنیم.

آسفالت خارج از نوبت با پرداخت هزینه خودیاری

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 7 هزار تن معادل 105 هزار و 807 مترمربع روکش آسفالت انجام شده است، گفت: قیمت آسفالت در شرایط اقتصادی فعلی به پنج برابر رسیده و اکثر پروژه‌ها را به‌صورت قرض و تعهدات پنج‌ ساله انجام می‌دهیم.

رمضانی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان با پرداخت خودیاری متقاضی آسفالت محله خود خارج از نوبت می‌شوند و بقیه مناطق باید بر اساس اولویت در لیست قرار گیرند.

وی افزود: آسفالت و تعمیر خیابان‌های امام‌ جمعه و هزار و یکشب به نام آن‌ها بستگی ندارد و چون کوچه‌های امام ‌جمعه مانند یک خیابان ترافیک را انتقال داده و شریان اصلی به‌ حساب می‌آیند به تعمیر آن مشغول هستیم.

شهروندان با پرداخت عوارض از تخفیف‌های ویژه برخوردار شوند

عبدالرحمن بحرینی معاون اداری و مالی شهرداری منطقه دو کرمان با اشاره به وظایف اداره مالی در پشتیبانی معاونت‌های مختلف و برنامه‌ریزی ستاد شهرداری‌ها گفت: با تسهیلاتی که شهرداری در اختیار شهروندان قرار می‌دهد، انتظار همکاری متقابل را دارد.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از شهروندان سالانه 300 میلیون تومان و هزینه‌های جمع‌آوری زباله و تنظیف شهر 5 میلیارد و 500 تومان است، ابراز داشت: این ارقام قابل مقایسه نیست و از طرفی شهرداری یک سازمان خصوصی است و به منابع دولتی متصل نیست.

بحرینی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان توان پرداخت عوارض را ندارند که با تقسیط عوارض به آن‌ها کمک کردیم، اما باز هم از پرداخت به‌موقع اقساط خودداری می‌کنند و حدود 4 میلیارد تومان چک برگشتی از شهروندان داریم.

معاون اداری و مالی شهرداری منطقه دو کرمان با اشاره به اینکه طبق مصوبه و قانون استخدام کشوری و یا سازمان کار تامین‌اجتماعی حقوق کارمندان شهرداری پرداخت می‌شود، بیان داشت: شهروندان با پرداخت عوارض به‌ موقع از تخفیف 25 درصدی در دی ماه، 15 درصدی در بهمن و 10 درصدی در اسفندماه سال‌جاری بهره‌مند شوند.

روزانه 150 تن زباله جمع‌آوری می‌شود / جمع‌آوری هر کیلو زباله 40 هزار تومان

یدالله علیزاده معاون امور شهر منطقه دو کرمان در این نشست با بیان اینکه جمع‌آوری زباله و تنظیف، مبلمان شهری، نصب وسایل تندرستی در پارک‌ها، جمع‌آوری آب‌های سطحی، لوله‌گذاری و حفر چاه از برخی وظایف این حوزه است، گفت: روزانه 150 تن زباله جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: در سه ماه آخر سال حجم زباله‌ها افزایش می‌یابد و هر کیلو زباله 40 هزار تومان برای شهرداری هزینه بر می‌دارد که طی سال حدود 2 میلیارد تومان هزینه صرف زباله‌ها می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه رانندگان و کارمندان جمع‌آوری زباله 100 نفر با 30 دستگاه در شب و 10 دستگاه در روز فعالیت می‌کنند، افزود: برای تنظیف 4 میلیون و 700 هزار مترمربع کوچه و خیابان، 238 کارمند و 3 میلیارد تومان هزینه صرف می‌شود.

وی تصریح کرد: تفکیک زباله‌ها در این منطقه از سال گذشته در هزار و یکشب و شفا آغاز شده که هر روز سازمان موتوری پیگیر دادن سطل‌های مخصوص به منازل است.

معاون امور شهر منطقه دو کرمان اظهار داشت: در نیمه اول سال ‌جاری 850 مورد سد معبر و 126 دست‌فروش، 139 متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

وی افزود: 9 هزار و 239 مترمربع جدول‌گذاری، 9 هزار و 717 مترمربع فرش موزاییک، 4 میلیون و 5 هزار و 910 مترمربع زیرسازی، 28 هزار و 105 مترمربع آسفالت‌ و حصارکشی اطراف پارک‌ مادر از اقدامات انجام شده در امسال بوده است.

-----------------------------

گزارش از فروغ بوستانچی

-----------------------------

انتهای پیام/80028/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول