اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه گچساران:

وضعیت فرهنگی در گچساران مناسب نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه گچساران با بیان اینکه چرا وضعیت فرهنگی در گچساران مناسب نیست، گفت: فرهنگ شهید و شهادت باید در گچساران پر رنگ‌تر شود.

وضعیت فرهنگی در گچساران مناسب نیست

سرهنگ جهانگیر انصاری امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پایگاه‌های ما در زمینه شورای امر به معروف و نهی از منکر فعال شده است و تلاش بر این است که تعداد این پایگاه‌ها افزایش پیدا کند.

در جنگ فرهنگی در برابر دشمن نباید حالت تدافعی داشته باشیم

وی با بیان اینکه همه دغدغه ما این است که چرا وضعیت فرهنگی در گچساران مناسب نیست، افزود: این کار دشمن بوده و انتظاری جز این نیز از دشمن نمی‌رود.

حالت تدافعی در مقابل تهاجم فرهنگی، دشمن سبب کند شدن وظایف فرهنگی می‌شود

انصاری ادامه داد: چرا در زمینه مشکلات و تهاجم فرهنگی دشمن خود را در حالت تدافعی قرار داده‌ایم و نمی‌توانیم به وظیفه خود آنگونه که باید، عمل کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تأکید کرد: هر کسی خودش را محاسبه و چک کند، کار فرهنگی باید از خانواده‌ها آغاز شود و باید ببینیم آیا عملکرد مناسبی در عرصه فرهنگی  در خانواده خود داشته‌ایم ، آیا هنگام اقامه نماز خانواده به ما اقتدا می‌کند.

کار فرهنگی از خانواده‌ها آغاز شود

انصاری با تأکید بر اینکه باید کار فرهنگی را از خود و خانواده خود آغاز کنیم، عنوان داشت: باید از خود شروع کنیم و با تشکیل حلقه‌های صالحین در خانه، این اقدام فرهنگی را به خانواده‌های بستگان و وابستگان خود گسترش دهیم زیرا کار فرهنگی این اقدامات را می‌طلبد.

وی یادآور شد: وقتی از امر به معروف و نهی از منکر سخن به میان می‌آید، بعضی افراد بر این تصور هستند که امر به معرف و نهی از منکر باید به روش فیزیکی انجام شود در حالی که در اسلام چنین نظری مطرح نشده است.

انصاری تصریح کرد: از دو حال خارج نیست یا مسلمان هستیم که باید ویژگی‌های یک مسلمان واقعی را داشته باشیم و دیگران را نیز به این ویژگی‌ها امر کنیم و یا مسلمان نیستیم که باید حرمت جامعه‌ای که دارای اکثریت مسلمان است را حفظ کنیم.

در امر به معروف و نهی از منکر از افراد خوش برخورد استفاده شود

فرمانده سپاه ناحیه گچساران امر به معروف و نهی از منکر را یکی از تأکیدات دین اسلام دانست و عنوان داشت: در این زمینه باید اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی شود و از افرادی که دارای قدرت تفهیم، برخورد مناسب و قدرت پاسخگویی مناسبی هستند، استفاده شود.

وی با بیان اینکه گچساران شهری سیاست زده است، گفت: تشکیل کارگروه‌ها در ابعاد مختلف از جمله پاسخ به شبهات فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

دهه نخست محرم بهترین زمان برای امر به معروف و نهی از منکر است

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود بهترین زمان انجام کار فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر را دهه نخست محرم دانست و تصریح کرد: ما در دهه نخست محرم خوب کار نکرده‌ایم و البته نباید بگذاریم بعضی از این دهه به عنوان یک تنوع استفاده کنند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران طرح سئوالی که چرا ما از دهه نخست محرم آنطور که باید، استفاده نمی‌کنیم، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر داشتن بهترین مؤلفه، ائمه معصومین و دهه نخست محرم اذعان دارند و اعتراف کرده‌اند که تمامی نقشه و مولفه‌های ضد انقلابی آنها به صورت خود جوش توسط دهه نخست محرم از بین رفته است.

انصاری با انتقاد از برخورد نامناسب بعضی از هیئت امنای مساجد با برخی جوانان تأکید کرد: چرا بعضی از هیئت امنای مساجد اجازه اقامه نماز به بعضی جوانان که دارای تیپ خاصی هستند را نمی‌دهند، مسجد که متعلق به افراد خاصی نیست.

دشمن در جنگ فرهنگی در حال یارگیری است

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ فرهنگی در حال یارگیری است، ابراز داشت: در شرایط کنونی و جنگ فرهنگی دشمن در حال یارگیری است، ما نیز باید در مقابل آنها اقدام به ‌یار‌گیری کنیم.

انصاری خاطرنشان کرد: همه ادارات و نهادها علاوه بر فعالیت‌ها و شرح وظایف تعریف شده خود، وظیفه دارند که در برنامه‌های فرهنگی کار کنند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران متذکر شد: اداره‌ای که نمی‌تواند در فضای فرهنگی و جنگ نرم خوب کار کند، باید پاسخگو باشد.

انصاری با بیان اینکه ما سربازان نظام هستیم، عنوان داشت: یکی از وظایف سپاه در منشور این نهاد انقلابی برخورد کردن با کسانی است که بستر و زمینه نارضایتی مردم را نسبت به نظام فراهم می‌کنند و فرقی نمی‌کند این افراد در چه لباس یا دستگاهی باشند.

عملکرد ضعیف مدیران در عرصه فرهنگی، شرایط تاخت و تاز دشمنان را فراهم می‌کند

وی با انتقاد کرد از ضعف فضا و اقدامات فرهنگی در گچساران گفت: کجا عکس شهیدی در ورودی و خروجی گچساران نصب شده است، فرهنگ شهید و شهادت باید پر رنگ‌تر شود.

انصاری از فرماندار  گچساران خواست تا با توجه به خروجی جلسات، به مدیرانی که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی ضعیف کار می‌کنند تذکرات لازم داده شود زیرا معتقد است عملکرد ضعیف مدیران در عرصه فعالیت‌های فرهنگی سبب آماده کردن شرایط برای تاخت و تاز دشمنان می‌شود.

انتهای پیام/82001/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول