اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

جریان‌های فتنه‌گر و منحرف جواز ورود به انتخابات نمی‌گیرند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شورای نگهبان به جریان‌های فتنه‌گر و منحرف جواز ورود به انتخابات را نمی‌دهد.

جریان‌های فتنه‌گر و منحرف جواز ورود به انتخابات نمی‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین صفار هرندی در همایش بصیرت‌افزایی در مسجد فاطمه (س) این شهر با اشاره به 9 دی‌ماه سال 88 اظهار کرد: عزاداران امام حسین (ع) در نهم دی‌ماه برای دفاع از امام حسین (ع) به خیابان‌ها آمدند.

وی 9 دی را روز اعلام وفاداری مردم ایران به امام حسین (ع) نامید و افزود: عاشقان اهل بیت (ع) و ولایت در نهم دی‌ماه سال 88 به میدان آمدند.

صفار هرندی با بیان اینکه مردم در 9 دی با نام خدا و امام حسین (ع) به میدان آمدند، تصریح کرد: بیداری اسلامی در دیگر کشورها پس از واقعه نهم دی‌ماه سال 88 آغاز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیاری از افراد گرفتار در فتنه را دارای سوابق خوب دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از افراد یار رهبری و ایثارگر بودند اما اگر کسی پیشانی خود را به خدا نسپارد در وسط راه خراب می‌شود.

*9 دی روز به منصه ظهور رسیدن اندیشه‌هاست

وی 9 دی را روز به منصه ظهور رسیدن اعتقادها و اندیشه‌ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از پیچیدگی‌های فتنه را هنوز نمی‌دانیم.

صفار هرندی در ادامه انحراف و فتنه را یکی خواند و اضافه کرد: آنها که فتنه کردند به انحراف کشیده شدند و منحرفان نیز فتنه‌گر می‌شوند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به رفتار دولت در بعضی از موضوع‌ها اشاره کرد و یادآور شد: شاکله دستگاه‌های دولتی پاک و خوب است اما افرادی هستند که کار را خراب می‌کنند.

وی اتفاق‌های روی داده در بعضی از امور را محصول تفکر غلط دانست و اظهار کرد: آزادسازی قیمت‌ها تفکر اشتباه است و افزایش یارانه روند تولید را مختل می‌کند.

صفار هرندی همچنین به انتخابات سال آینده اشاره کرد و افزود: طبق نظرسنجی‌ها تا اول آذر‌ماه سال جاری قطعاً 57 درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و 30 درصد دیگر در حال تصمیم‌گیری هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولت حق ندارد برای دولت بعدی تکلیف مشخص کند، تصریح کرد: به ملت نمی‌توان امری را تحمیل کرد و مردم با شناخت خود به افراد رای می‌دهند.

وی در ادامه به ورود بعضی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با بعضی از اعضای شورای نگهبان داشتم شورای نگهبان به جریان‌های فتنه‌گر جواز ورود به انتخابات را نمی‌دهد.

صفار هرندی با بیان اینکه عدم ثبات در سال آخر دولت مناسب نیست.

*احساس تکلیف برای ورود در انتخابات نکردم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره نامزدی خود در انتخابات اظهار کرد: برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به هیچ وجه احساس تکلیف نکردم و کسی هم به من چنین تکلیفی را نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری در تراز ریاست جمهوری داریم، تصریح کرد: در انتخابات قهرمان نمی‌خواهیم.

صفار هرندی اضافه کرد: فرد منتخب ملت باید با ارزش‌های اصولی انقلاب و اسلام کاملاً همراه باشد و رابطه‌اش را با ولی و رهبر جامعه بر مبنای تعبد تنظیم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: علاوه بر این دو شاخه فردی که بر کرسی ریاست قوه اجرایی تکیه می‌زند باید به لحاظ کارآمدی شایستگی‌های برجسته‌ای داشته باشد. 

وی به ورود اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: باید به دنبال تجمیع همه ظرفیت‌ها در جبهه اصولگرایی در انتخابات باشیم.

انتهای پیام/84001/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول