اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

رسالت قرآن ساختن جامعه سالم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت:‌ رسالت اصلی قرآن کریم ساختن جامعه سالم است که انتظار می‌رود در این مسیر ارزش‌ها تجلی واقعی پیدا کند.

رسالت قرآن ساختن جامعه سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: هویت و اصالتی که قرآن برای تبیین و تشریح در جامعه اسلامی از آن سخن به میان می‌آورد حقیقت ناب و پاکی است که بشریت را سیراب کرده و زمینه یک تحول روحی، روانی و اجتماعی را به وجود می‌آورد.

وی ضرورت شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی، قرآنی برای اصلاح جامعه از برخی پلشتی‌ها را اعلام کرد و افزود: برخی‌ها احساس می‌کنند که قرآن تنها برای فصل و مناسبتی خاص به نبی مکرم اسلام نازل شده و باید از این کتاب در چنین فضاهایی استفاده کنند در حالی که وارد شدن قرآن به زندگی بشر می‌تواند سعادت واقعی را برای او رقم بزند.

عبداللهی تصریح کرد: نور قرآن عظمتی دارد که بسیاری از دشمنان اسلام و حقیقت قرآن از آن در هراس و نگرانی هستند چرا که اگر زندگی اجتماعی بر مبنای قرآن شکل بگیرد بسیاری از کج‌روی‌ها و ناملایمتی‌ها از بین می‌رود.

امام جمعه کوثر در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در حقیقت امروز نور قرآن بسیاری از منحرفان را از خط و سیر واقعی به بیراهه کشانده و آنها تحمل بهره‌گیری از کلام و سخنان ارزشی و الهی را ندارند و به همین دلیل با حربه‌های گوناگون سعی می‌کنند این کتاب و اصالت آن را زیر سئوال ببرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر اضافه کرد: دشمنان نیز در یک توطئه خزنده و نرم سعی می‌کنند تمام اصالت ارزشی و قرآنی را در جامعه به بی‌ارزشی تبدیل کرده و از این طریق بتوانند به جایگاه و پایگاه اصیل قرآنی و دینی ضربه وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز از راه‌اندازی کمیته توسعه فعالیت‌های قرآنی در اردبیل خبر داد و گفت:‌ آنچه که در این باب یک اصل و حقیقت واقعی به شمار می‌رود دینداری و تکیه بر ارزش‌هایی است که کمتر کسی احساس می‌کند جایگاه و پایگاه آن زیر سئوال برود.

منصور شرفی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به اهداف خود با تکیه بر قرآن و اهل بیت توانسته است بخش عظیمی از هدف‌گذاری‌ها را به سرمنزل مقصود برساند، افزود: ما با تکیه بر مبانی قرآن و ارزش‌های آن می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

همچنین مدیر اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل نیز از صدور گواهی بیمه ویژه مدیران و مربیان قرآنی خبر داد.

نهضت حورزاده تصریح کرد:‌ ایجاد امکانات لازم برای مدیران مؤسسات و مربیان قرآنی و بهره‌مندی بیشتر از این افراد از خدمات بیمه‌ای جز هدف‌گذاری‌های اصلی این طرح است.

وی با اعلام اینکه 29 نفر از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند، خاطر نشان کرد: گواهی بیمه این افراد از مرکز صادر و تحویل مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی شده است.

حورزاده اضافه کرد: براساس هماهنگی‌ها با دارالقرآن تبلیغات اسلامی اردبیل مرحله دوم این طرح با ارسال مدارک مربیان فعال قرآنی و مدیران مؤسسات مرتبط اجرا می‌شود.

انتهای پیام/62006/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول