اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

پرچم سبز 88 همان قرآن بر سرنیزه کردن در صفین بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: دشمنان در فتنه صفین از اعتقادات دینی مردم سوءاستفاده کردند و در فتنه 88 نیز شاهد بودیم که دشمن از رنگ سبز که نمادی از اعتقادات مردم بود، سوءاستفاده کرد.

پرچم سبز 88 همان قرآن بر سرنیزه کردن در صفین بود

حجت‌الاسلام علی ملکی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: بین فتنه‌ای که سران فتنه در انتخابات سال 88 برپا کردند و فتنه‌های جمل، نهروان و صفین در زمان آقا امیرالمؤمنین (ع) تطابق‌هایی وجود دارد.

وی با بیان این‌که 9 دی، روز خلق حماسه‌ای بزرگ توسط ملت ولایت‌مدار و حسینی ایران در آن شرایط حساس بود، تصریح کرد: در فتنه 88 کسانی در مقابل ولایت ایستادند که همانند کسانی که مقابل حضرت‌علی (ع) ایستادند.

ملکی افزود: در فتنه 88 ملت ایران شاهد بودند کسانی که روزی یار امام‌خمینی (ره) بودند و دوشادوش امام‌خمینی (ره) حرکت می‌کردند، در مقابل نظام ولایی و الهی قرار گرفتند.

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به فتنه صفین در زمان امیرالمؤمنین (ع) گفت: دشمنان در فتنه صفین از اعتقادات دینی مردم سوءاستفاده کردند و قرآن‌ها را بر سر نیزه‌ها کردند و در همین فتنه 88 نیز شاهد این بودیم که دشمن از رنگ سبز و پرچم سبز که نمادی از اعتقادات مردم بود، سوءاستفاده کرد و با نهایت بی‌شرمی به اعتقادات مردم توهین کرد.

وی خاطرنشان کرد: فتنه 88 نیز مانند فتنه‌های زمان حضرت امیرالمؤمنین (ع) بر سر پول، منصب‌های دنیوی و مال و مقام بود و به خاطر همین مادیات بی‌ارزش به همه دستاوردهای نظام و انقلاب پشت کردند و در مقابل ولایت دست به شمشیر جنایت بردند و هر چه مقام معظم رهبری آنان را رهنمود می‌کردند، دیگر اثر و فایده‌ای در کار آن‌ها نداشت و آنان همچنان کورکورانه راه خویش را می‌رفتند.

ملکی ادامه داد: تاریخ تکرار شدنی است و فتنه 88 شکل دیگر از فتنه‌های صفین، نهروان و جمل است و می‌توان گفت که هر مکانی می‌تواند کربلا و هر زمانی عاشورا باشد، چراکه عمر سعدها و شمرها هنوز نمرده‌اند.

وی تصریح کرد: سران فتنه در مقابل ولایت قرار گرفتند و دین خدا را به‌خاطر حکومت‌های کوتاه چند ساله دنیوی فروختند و ننگ سران فتنه بودن را برای خود خریدند و خود را رسوا کردند.

امام جمعه قصرشیرین گفت: در حماسه 9 دی، نظر امام‌زمان (عج) به نظام و ولایت الهی ایران بود و ملت بیدار ایران در مقابل سران فتنه حماسه‌ای الهی و ولایی از خود بر جای گذاشتند.

انتهای‌پیام/2700/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول