اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قرآن و عترت وزارت ‌ارشاد‌ خبر داد

ایجاد معاونت قرآن و عترت در ادارات ارشاد سراسر ‌کشور‌

خبرگزاری فارس: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نداشتن قرارگاه‌های بزرگ فرهنگی را یکی از مهمترین مشکلات کشور دانست و گفت: معاونت قرآن و عترت در ادارات ارشاد سراسر ‌کشور‌ ایجاد می‌شود.

ایجاد معاونت قرآن و عترت در ادارات ارشاد سراسر ‌کشور‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تشکل‌های قرآنی که در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد، عنوان کرد: در زمینه فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌ریزی و فعالیت‌های بسیار مناسبی صورت گرفته است.

فعالیت 2 هزار موسسه قرآنی در کشور

وی ادامه داد: در دولت نهم ریل‌گذاری و پایه‌گذاری برنامه‌های قرآنی خوب گذاشته شد ولی زمان مناسب برای فعالیت‌های بسیار زیاد نداشتیم، به گونه‌ای که ما در دولت نهم برای 182 مرکز قرآنی در سراسر کشور مجوز ارائه کردیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با انجام پیش‌نیاز‌های فعالیت‌های قرآنی در دولت نهم، در دولت دهم تعداد این مراکز قرآنی به قریب 2 هزار موسسه رسیده است.

حمید محمدی اضافه کرد: فعالیت‌هایی که در دولت دهم در زمینه فرهنگ قرآنی شکل گرفت بر دو اصل کمیت و کیفیت توجه ویژه‌ای داشت، ما الان شاهد رشد این فعالیت‌ها هم به صورت کمی و هم به صورت کیفی هستیم.

استفاده از ظرفیت قرآنی حوزه یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت نهم و دهم

وی با بیان اینکه قرائت قرآن کریم زمانی تاثیر کامل را خواهد داشت که با تدبر در آیات و معانی آن صورت گیرد ابراز داشت: یکی از فعالیت‌هایی که ما در این زمینه انجام دادیم، تربیت استادان قرآنی بود. امروز ما بالغ بر چند هزار استاد تدبر در کشور داریم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از مهمترین اقداماتی که در دولت نهم و دهم صورت گرفت استفاده از ظرفیت‌های قرآنی حوزه علمیه بود، ما تا قبل از دولت نهم در هیچ حوزه علمیه‌ای مرکز قرآنی خاص نداشتیم، در حالی که امروز 100 حوزه علمیه مجوز مرکز قرآنی دارند.

محمدی ضمن تاکید بر ضرورت تدبر در آیات قرآن کریم اذعان کرد: ما الان باید به سمتی برویم که فعالیت‌های قرآنی از جمله روخوانی و روان‌خوانی را به سوی تدبر در قرآن هدایت کنیم.

قرارگاه‌های فرهنگی زیر نظر مقام معظم رهبری ایجاد می‌شود

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات کشور نداشتن قرارگاه‌های بزرگ فرهنگی است، قرارگاه‌هایی که بتوانند تحولات فرهنگی کشور را رقم بزنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقداماتی که در راستای تشکیل این قرارگاه‌ها زیر نظر مقام معظم رهبری انجام شده است، افزود: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد معاونت قرآن و عترت در ادارات استانی در سراسر کشور است.

50 درصد مهدهای کودک‌‌ قرآنی می‌شوند

محمدی ادامه داد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های خود را بر پایه سه محور ساماندهی، نظام‌سازی و فرهنگ‌سازی طرح‌ریزی کرده و در راستای دسترسی به این سه هدف فعالیت می‌کند.

وی فعالیت قرآنی مهدهای کودک‌ را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: طبق فعالیت‌هایی که انجام شده 50 درصد مهد‌های کشور قرآنی می‌شوند و باید به دنبال آن باشیم که با همکاری نهادهای مختلف تمام مهدهای کودک را قرآنی کنیم.

مکاتب خانگی قرآن و عترت ایجاد می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که علاوه بر موسسه‌های قرآنی، مکاتب قرآن و عترت را نیز در سراسر کشور ایجاد کنیم.

محمدی ابراز داشت: این مکاتب، مانند مکتب‌خانه‌های قدیمی و با شکلی متفاوت سعی می‌کنند از ظرفیت‌های خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در کنار قرآن باید به عترت توجه ویژه‌ای شود و در این راستا نیز دوره‌های آشنایی با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار شده و در این دوره‌ها سعی کردیم به صورتی عمیق به مفهوم کلام ائمه معصومین علیهم‌السلام بپردازیم.

باز شدن فضای گفت‌وگوی مردم با خدا

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما اگر بتوانیم فضای گفت‌و‌گوی مردم با خدا را باز کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: آموزش صحیفه سجادیه در کنار قرآن و نهج‌البلاغه می‌تواند در ارتباط با این موضوع راه‌گشای بسیار خوبی برای ما باشد.

انتهای پیام/2258/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول