اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد

هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان موظف به برپایی بیمارستان‌های سیار

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت هلال‌احمر استان موظف است نسبت به برپایی بیمارستان‌های سیار در تمامی نقاط سیستان و بلوچستان اهتمام ورزد.

هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان موظف به برپایی بیمارستان‌های سیار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: ترویج فرهنگ پیشگیری قبل از درمان مهم‌ترین وظیفه مروجین سلامت در جامعه است.

وی افزود: خدمات مختلف سپاه به ویژه در بخش درمانی و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی کاری قابل تحسین و مورد تقدیر است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: هرچند خدمات رسانی در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی جزو مأموریت‌های ذاتی سپاه پاسداران نیست، اما مردم با دیدن فعالیت‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و سازندگی سپاه و دولت خدمتگزار بیش از پیش پیوندشان را با آرمان‌های امام خمینی (ره) مستحکم‌تر می‌کنند.

نارویی با تأکید بر ایجاد بیمارستان‌های سیار توسط جمعیت هلال‌احمر استان گفت: جمعیت هلال‌احمر استان موظف است نسبت به برپایی بیمارستان‌های سیار در تمامی نقاط سیستان و بلوچستان اقدام کند.

وی طرح پزشک خانواده را از طرح‌های ماندگار دولت عنوان کرد و بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر آن در استان تأکید کرد.

رئیس ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در بلند مدت از هزینه‌های سرسام‌آور بخش درمان خواهد کاست تصریح کرد: اجرای صحیح این طرح از گسترش بسیاری از بیماری‌های حاد در جامعه جلوگیری خواهد کرد.

نارویی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز به‌کار طرح پزشک خانواده تاکنون بیش از 180 هزار نفر انتخاب پزشک خانواده‌شان در سامانه سلامت ایرانیان به ثبت رسیده است گفت: طرح پزشک خانواده در تمامی شهرستان‌های استان به جز خاش به دلیل کمبود پزشک در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه از اجرای عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در دی و بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: سالانه این طرح در دو مرحله در سراسر استان اجرا می‌شود.

منصور شکیبا افزود: عملیات واکسیناسیون در سطح وسیع موجب می‌شود سطح ایمنی کودکان به سرعت افزایش یابد.

وی در ادامه خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در اجرای برنامه پزشک خانواده برای ثبت‌نام خانواده‌های کارمندان دولت تا ابتدای بهمن‌ماه در برنامه پزشک خانواده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: تاکنون بیش از 33 میلیارد ریال برای اجرای طرح پزشک خانواده در استان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان نیز در ادامه گفت: 8.99 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه هستند.

محمد صفدری افزود: تعداد یک میلیون و 800 هزار نفر بیمه سلامت، 600 هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی و مابقی تحت پوشش سایر بیمه‌ها قرار دارند.

انتهای پیام/75002/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول