اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع متخصصان ایران:

طرح‌های مالی مشخص در بانک‌ها وجود ندارد / طرح‌های متخصصان به جایی نمی‏رسد

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع متخصصان ایران گفت: نبود طرح‌های مالی مشخص در بانک‌ها باعث عقیم ماندن طرح‌های متخصصان کشور شده است.

طرح‌های مالی مشخص در بانک‌ها وجود ندارد / طرح‌های متخصصان به جایی نمی‏رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، خسرو نصیرزاده ظهر امروز در جمع متخصصان و مسئولان سازمان بسیج مهندسین استان سمنان که در سالن جلسات بنیاد نخبگان این استان برگزار شد، اظهار داشت: توسعه‏یافتگی در همه زمینه‌ها باید به عنوان شاخص انسانی در کارها سرلوحه باشد.

وی گفت: تربیت و پرورش انسان‌های رشدیافته مقدمه یک جامعه توسعه‏یافته است و این امر تحقق پیدا نمی‌کند مگر زمانی که توسعه در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کنار عامل اقتصادی مورد توجه واقع شود.

دبیرکل مجمع متخصصان ایران بیان کرد: امروز مهم‌ترین معضل، بیکاری در جامعه متخصصین نیست؛ بلکه مشکل نقدینگی است و خوشبختانه در جامعه اسلامی، متخصصان زیاد هستند؛ اما بیکار بودن این افراد به علت نداشتن نقدینگی مناسب و سرمایه لازم در کشور است.

نصیرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه در استان سمنان، یک هزار و 900  واحد صنعتی فعال بوده و صدور 300 جواز تاسیس در استان به ثبت رسیده است، این رقم کمی نسبت به جمعیت استان نیست؛ ولی با وجود این تعداد واحد صنعتی در استان باز هم شمار زیادی از متخصصان بیکار هستند.

وی گفت: نبود طرح‌های مالی مشخص در بانک‌های کشور باعث عقیم ماندن طرح‌های متخصصان شده است.

امسال هیچ حمایت و پرداختی به پیمانکاران صورت نگرفته است

دبیرکل مجمع متخصصان ایران خاطرنشان کرد: در سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، هیچ‏گونه حمایت و پرداختی به پیمانکاران صورت نگرفته است و این فقط اختصاص به استان سمنان ندارد؛ بلکه در سایر استان‌ها هم به عینه مشاهده می‌شود.

نصیرزاده تصریح کرد: در حال حاضر، همه این مشکلات به تحریم ربط ندارد و راهکار این است که جامعه اسلامی مهندسان و مجمع متخصصان سیاسی که توان سیاسی دارند و می‌توانند تاثیرگذار باشند، از این دو مجمع سیاسی کمک بگیرند.

وی گفت: سه اصل صلح، ‌عدالت و امنیت با محوریت ایران باید سرلوحه کار در مجامع علمی باشد و این سه اصل در کارها پرنگ‌تر نمایش داده شود.

نصیرزاده با اشاره به اینکه باید به نقش سپاه در دستاوردهای انقلاب اسلامی هم در دفاع از مرزهای کشور و هم در عرصه سازندگی یاد کرد و افزود: قرارگاه خاتم‏الانبیای سپاه پاسداران در عرصه سازندگی وارد شده است و بدون اینکه از وزارت‏خانه‏های نفت و نیرو مبلغی دریافت کند، وارد عرصه‌های بزرگ کشور شده و این عرصه‌ها را به سامان رسانده است.

وی نقدینگی را نیز این‏گونه تعریف کرد: به مجموعه پول و شبه‏پول کشور نقدینگی می‌گویند؛ اما جهت‌دهی نقدینگی مهم است و رکود و تورم زمانی ایجاد می‌شود که این دو در کنار هم باشند.

کنترل نقدینگی به مدیریت و دانش نیاز دارد

دبیرکل مجمع متخصصان ایران گفت: نقدینگی سیاست‌های انبساطی و انقباظی را در نظر می‌گیرد که باید این دو مورد با هم پیش روند و این نیاز به مدیریت و دانش دارد.

نصیرزاده افزود: نقدینگی باید با نرخ رشد تولید رشد پیدا کند و نظام بانکداری کشور سمت و سوی خود را به این بخش سوق دهد.

وی بیان کرد: در چارچوب حقوق بین‌الملل می‌توانیم با تحریم‌ها برخورد کنیم و زندگی همراه با تحریم‌ها را باید یاد بگیریم.

دبیرکل مجمع متخصصان ایران ادامه داد: برای تحقق و به‏کارگیری قدرت و نیرو باید از دستاورد انقلاب اسلامی، سیاست‌ها در عرصه داخلی و خارجی، تقویت هویت ملی ایرانیان، تقویت نظام مردم‌‏سالاری و احترام به مردم برای تعیین سرنوشت خویش در چارچوب ارزش‌های دینی کمک گرفت.

نصیرزاده با اشاره به اینکه اراده و عزم جامعه را مجموعه مدیریت کشور راهنمایی و هدایت می‌کند، افزود: واژه «مدیریت» مهم‏ترین عنصری است که باید برای رشد و تعالی اجتماعی فرهنگی، اقتصادی،علمی، صنعتی و سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2249/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول