اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت جیرفت:

21 هزار کودک جیرفتی قطره فلج اطفال می‌خورند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت جیرفت گفت: در طرح ریشه‌کنی فلج اطفال، 21 هزار و 500 کودک زیر پنج سال در این شهرستان باید قطره فلج اطفال دریافت کنند.

21 هزار کودک جیرفتی قطره فلج اطفال می‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، لطفعلی مسلمی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و بهداشت با اشاره به وضعیت بهداشت روانی در این شهرستان اظهار داشت: بیماران شناخته شده روانی شدید در این شهرستان 35 نفر، بیماران ضعیف 370 نفر و بیماران سرع 70 نفر است.

وی با بیان اینکه بیماران عقب‌مانده ذهنی 115 نفر هستند، افزود: از جمله مسائل مد نظر در سطح شهرستان، راهکارهای جلوگیری در مسائل بهداشت روانی است و از جمله این مشکلات نبود، روانپزشک در شهرستان جیرفت است که امیدواریم معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت این موضوع را مورد توجه قرار دهد و در این زمینه اقدام لازم انجام شود.

* مهارت زندگی و فرزندپروری با همکاری بهزیستی

مسلمی با اشاره به لزوم انجام اقداماتی در زمینه بهداشت روان در شهرستان جیرفت تصریح کرد: باید در این راستا برگزاری کارگاه برای مهارت زندگی و فرزندپروری با همکاری بهزیستی در مهدهای کودک برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد توسط آموزش و پرورش با همکاری مرکز بهداشت، آموزش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه، بازآموزی زندانیان برای جلوگیری از مشکلات بعد از ترخیص یا در حین زندان و برگزاری جلساتی در زندان از جمله اقداماتی است که در این زمینه باید انجام شود.

* 21 هزار کودک در جیرفت باید قطره فلج اطفال دریافت کنند

مسلمی با اشاره به اجرای طرح فلج اطفال خاطرنشان کرد: اجرای طرح تکمیلی خانه به خانه است و با توجه به اینکه 70 مورد فلج اطفال در کشورهای همسایه پاکستان و افغانستان اعلام شده است، اهمیت اجرای طرح بیشتر می‌شود و در این زمینه 21 هزار و 500 نفر در شهرستان جیرفت باید قطره فلج اطفال دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت افزود: بیماری فلج اطفال خیلی سریع قابل انتشار است و با توجه به اهمیت بیماری باید تیم‌های مختلف خانه به خانه حضور پیدا کنند و کودکان زیر پنج سال قطره را دریافت کنند.

مسلمی گفت: اجرای این طرح از 17 تا 20 دی ماه انجام می‌شود و مرحله دوم 28 بهمن ماه تا اول اسفند ماه سال جاری انجام می‌شود که 53 هزار خانوار باید بازدید شوند.

انتهای پیام/80002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول