اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیرموذن:

از تغییر وزیر بهداشت گله‌مندیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از تغییر وزیر بهداشت گله‌مندیم، گفت:‌ وزیر بهداشت به دنبال یک نقد دلسوزانه و کوچک از سوی رئیس جمهور برکنار شد.

از تغییر وزیر بهداشت گله‌مندیم

کمال‌الدین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در حالی مرضیه دستجردی وزیر با کفایت بهداشت نظام جمهوری اسلامی ایران کنار گذاشته شد که عملکرد او در 3.5 سال گذشته بسیار مطلوب و پسندیده به نظر می‌رسید.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم اعلام می‌کنم که از این جهت از رئیس جمهور بسیار گله‌مند هستم.

پیرمؤذن تصریح کرد: علی‌رغم این کارنامه درخشان وزیر بهداشت همیشه از محدودیت‌ها و سهم پایین بهداشت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها گله‌مند بود که به همین دلیل نقدهای دلسوزانه خود را در تخصیص ارز مورد نیاز برای دارو و تأمین نیازمندی مراکز بیمارستانی و درمانگاهی انجام می‌داد اما گوش شنوایی برای برطرف کردن این مشکلات و نارسایی‌ها نبود.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: از سهم 2.5 میلیارد دلاری که قرار بود از طریق بانک مرکزی در حوزه سلامت تزریق شود کمتر از 700 میلیون دلار آن پرداخت شده بود و وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی با مشکلات عدیده‌ای در پیشبرد امور به ویژه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع روبه‌رو بود.

وی بیان کرد: بانوی پرتلاش حوزه بهداشت و درمان در دوره صدارت توجه ویژه‌ای به استان‌های محروم داشته به طوری که در تأسیس و راه‌اندازی دانشکده داروسازی، دندان‌پزشکی و راه‌اندازی مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی این استان محروم نقش بسزایی داشته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با ابراز رضایت از عملکرد وزیر بهداشت ادامه داد: ‌از طرف اهالی استان و عموم نمایندگان از حمایت‌ها و نظر مساعد وزیر بهداشت در رفع مشکلات استان اردبیل قدردانی می‌کنیم.

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود به حل مشکلات پرداخت سهم پتروشیمی اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مذاکراتی که با سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، صندوق توسعه ملی و بانک صادرات داشتیم، قرار شده با تغییری که در اساسنامه پتروشیمی اردبیل و سهم بانک در نظر گرفته می‌شود، بتوانیم در قالب یک کنسرسیوم دوجانبه اعتبار پتروشیمی اردبیل از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت شده و این پروژه عملیات اجرایی خود را پیگیری کند.

وی با گلایه دوباره از دولت در مورد پرداخت نشدن سهم صنعت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها گفت:‌ واقعاً واحدهای تولیدی و صنعتی استان در گرداب مشکلات و تنگناهای اقتصادی دست و پا می‌زنند که اگر با تزریق نقدینگی و تسهیلات سرمایه در گردش به کمک آنها نشتابیم قطعاً با مشکلات و نارسایی‌های متعددی روبه‌رو می‌شویم.

انتهای پیام/2122/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول