اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی سراب خبر داد

تشکیل کار‌گروه‌های شورای بحران در روستاهای سراب

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی سراب گفت: کار‌گروه‌های شورای بحران در روستاهای دارای دهیاری به مسئولیت دهیاران و در روستاهای فاقد دهیار با مسئولیت رئیس شورای اسلامی روستا تشکیل می‌شود.

تشکیل کار‌گروه‌های شورای بحران در روستاهای سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، سید مهدی بنی‌فاطمه صبح امروز با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان سراب برای افزایش آمادگی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه و با قدردانی از کمک‌های بی‌نظیر مردم شهرستان سراب به هموطنان زلزله‌زده در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس اظهار کرد: اهالی شهرستان سراب با بیش از 10 میلیارد ریال کمک به هموطنان زلزله‌زده فراتر از حد انتظار عمل کردند و نحوه کمک‌رسانی شهرستان سراب الگویی برای دیگر شهرستان‌ها شد.

وی در ادامه با قدردانی از همکاری صمیمانه ادارات ذی‌ربط در این زمینه از جمله سپاه پاسداران، بهزیستی، کمیته امداد، هلال‌احمر، اداره صنعت، معدن و تجارت، همچنین دیگر نهادها، ارگان‌ها و اقشار مختلف مردم به ویژه بازاریان سراب از زحمات خبرنگاران شهرستان در انعکاس خبرهای کمک‌رسانی مردم شهرستان سراب و تهیه گزارش‌های خبری از مناطق زلزله‌زده قدردانی کرد.

بنی‌فاطمه افزود: حضور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده اکثر مدیران شهرستان سراب در مناطق زلزله‌زده باعث شد تا متناسب با نیازهای هموطنان زلزله‌زده در سطح شهرستان کمک‌ها جمع‌آوری شود و ارسال کاروان مصالح ساختمانی از شهرستان سراب باعث الگوسازی برای نحوه کمک‌رسانی در سایر شهرستان‌ها شد.

بخشدار مرکزی سراب، از تشکیل 13 کارگروه تخصصی مدیریت بحران و تقسیم شهرستان به 15 منطقه برای ایجاد هماهنگی بیشتر و تسریع در انجام امور در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه خبر داد.

وی تصریح کرد: 10 منطقه برای بخش مرکزی سراب و پنج منطقه در بخش مهربان تشکیل می‌شود که شهر مهربان، دوزدوزان و روستای خاکی، شهر شربیان و روستاهای تابعه، دهستان آلان و اردلان پنج منطقه بخش مهربان را تشکیل می‌دهند و مسئول هر منطقه مسئولیت هماهنگی آن منطقه با ستاد مدیریت بحران شهرستان را بر عهده دارد.

بنی‌فاطمه افزود: کارگروه‌های شورای بحران در روستاهای دارای دهیاری به مسئولیت دهیاران و در روستاهای فاقد دهیار با مسئولیت رئیس شورای اسلامی روستا تشکیل می‌شود.

بخشدار مرکزی سراب، طراحی و اجرای مانور امداد و نجات در منطقه کوهستانی آبگرم و مانور زلزله و آمادگی ارائه خدمات درمانی در چادر توسط درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات مدیریت بحران شهرستان برای آمادگی در مواقع اضطراری عنوان کرد.

وی افزود: اجرای این برنامه‌ها موفقیت‌آمیز بوده و در سطح استان انعکاس مطلوبی داشته است.

بنی‌فاطمه، برنامه‌ریزی برای برگزاری مانور نقطه صفر و امداد و نجات در بخش مهربان، همچنین تکمیل اتاق ستاد بحران شهرستان سراب را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات ستاد بحران شهرستان دانست.

وی گفت: شناسایی و ساماندهی امکانات بومی اعم از دولتی و خصوصی، همچنین برآورد نیازهای اساسی از دیگر برنامه‌های عملی ستاد مدیریت بحران شهرستان سراب است.

بخشدار مرکزی سراب، استقرار کانکس بحران در محوطه فرمانداری با تجهیزات لازم و محوطه انبار هلال‌احمر را از دیگر برنامه‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان سراب عنوان کرد.

وی افزود: به زودی کانکس بحران در محوطه بخشداری مهربان استقرار خواهد یافت.

انتهای پیام/‌60008‌/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول