اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی لرستان خبر داد

مطالعات امکان‌سنجی 36 منطقه نمونه گردشگری لرستان

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: طرح مطالعات امکان‌سنجی 36 منطقه نمونه گردشگری استان لرستان انجام شده است.

مطالعات امکان‌سنجی 36 منطقه نمونه گردشگری لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد دیانوش چراغی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای این مرحله، باید زمینه جذب سرمایه‌گذار در این مناطق فراهم شود که این مستلزم تامین و ایجاد برخی زیرساخت‌های لازم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 900 هزار گردشگر طی سال‌جاری از آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی لرستان بازدید کرده‌اند، گفت: این آمار مربوط به تمام آثار تاریخی استان لرستان از جمله موزه‌ها، غارها، پل‌های تاریخی، اماکن باستانی و .... است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: طی سال‌جاری 200 هزار نفر از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد دیدن کرده‌اند.

چراغی تصریح کرد: در این خصوص آمار گردشگران و مسافران عبوری از استان لرستان طی این مدت بیش از شش میلیون نفر است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه آثار تاریخی سرمایه‌‌های جاودان هستند، گفت: همچنین در این مدت 55 هزار گردشگر با سفر به استان لرستان در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان (به‌جز از اسکان در مدارس) اقامت داشته‌اند.

چراغی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد کتابخانه مرجع میراث فرهنگی در لرستان، گفت: در این استان در حال حاضر کتابخانه مناسبی در حوزه میراث فرهنگی وجود ندارد و به همین منظور کتابخانه مرجع میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان لرستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: در سطح لرستان 10آئین سنتی و 123 مسجد ثبت ملی شده‌اند.

انتهای پیام/2304/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول