اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

انحراف خواص از مسیر انقلاب در فتنه 88 چیز تازه‌ای نبود

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب شاهد انحراف برخی از نخبگان از مسیر انقلاب بوده‌ایم، گفت: فتنه 88 پیچیده‌ترین‌ و خطرناک‌ترین چالش بود و دشمن از همه تجربیات خود در آن بهره ‌گرفت.

انحراف خواص از مسیر انقلاب در فتنه 88 چیز تازه‌ای نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامحسین نخعی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در دانشگاه فرهنگیان بیرجند اظهار کرد: دشمنان دین و اسلام همواره و در طول تاریخ بشری، بصیرت مسلمانان را مورد هدف قرار داده‎اند و با نفوذ بین آنان زمینه اختلاف و تفرقه‌اندازی را فراهم می‌سازند‌ تا به خواسته‌های خود برسند.

وی ادامه داد: بنابراین بصیرت بهترین سلاح برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان در میدان جنگ نرم دشمن است و بصیرت و آگاهی می‌تواند جامعه را به کمال معنویت برساند و نبود آن سبب از دست دادن فرصت‌ها می‌شود.

مسئول امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی یادآور شد: فتنه 88 نشان داد که غرب کار گسترده‌ای از مدت‌ها قبل برای شکار فرصت‌ها و برخی از نخبگان کشور انجام داده است.

نخعی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد انحراف برخی از نخبگان از مسیر حرکت انقلاب بوده‌ایم، تصریح کرد: فتنه 88 پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین چالش بود و دشمن از همه تجربیات و سرمایه‌های خود بهره‌ گرفت.

وی افزود: در فتنه 88 نیز افراد و جریاناتی از قبیل منافقان، جبهه ملی، نهضت آزادی، برخی از لیبرال‌ها و برخی افراد با سوابق انقلابی نقش‌آفرینی می‌کردند.

مسئول امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی گفت: تدابیر هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در مدیریت و مهار فتنه و آشکارسازی ابعاد آن برای جامعه، بصیرت و حضور هوشمندانه و سریع مردم ایران حماسه ماندگار و تاریخی 9 دی 88 را در سراسر کشور به جریان انداخت و ملت ایران پس از روشن شدن تقابل آشکار این جریان با نظام و رهبری، با درک درست از یک نیاز تصمیم گرفتند.

وی اظهار کرد: پیام 9 دی این بود که روح انقلاب و مردم با این فتنه‌ها و انحراف از خط انقلاب مخالف است و انقلاب و مردم از آن عبور می‌کنند و روح حرکت مردم و حرف اصلی 9 دی این بود که مردم با هر طغیان کننده مقابله خواهد کرد.

مسئول امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی اضافه کرد: این حرف اصلی باید توسط کسانی که در مقابله با فتنه در سال 88 فعال و مؤثر بودند همچنان تبیین و آشکار شود چرا که انقلاب و پاسداری از آن یک امر مستمر است.

نخعی در ارتباط با این سئوال که مقام معظم رهبری فرمودند فتنه 88، آن چیزی نبود که کف خیابان دیده شد بلکه یک بیماری بود، تصریح کرد: در کشور غباری شکل گرفت که تشخیص حق و باطل مشکل شد و برخی از نخبگان دنیای خود را ترجیح دادند که مشخص شد دشمن در آنها نفوذ دارد و به راحتی مجری طرح‌ها و اهداف غربی‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: جوهر و درون مایه آنها کاملا دگرگون شده بود و شعارها و ارزش‌های نظام را به چالش کشیدند و برخی دیگر از نخبگان نیز در دام افتادند و به فتنه‌ای که به راه افتاد، کمک کردند.

انتهای پیام/2248/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول