اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس مطرح کرد

ضعف توان و امکانات ادارات میناب/ کمبود کارشناس در سیستم اداری

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای‌اسلامی گفت: ادارات دولتی در میناب در امکانات و ارائه خدمت به مردم را ضعیف دانست.

ضعف توان و امکانات ادارات میناب/ کمبود کارشناس در سیستم اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح فرمانداری ویژه میناب راه‌اندازی فرمانداری ویژه در این شهرستان را رخدادی مبارک عنوان کرد و افزود: تقویت ستاد فرمانداری میناب باید در همه حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به ارتقا فرمانداری میناب به فرمانداری ویژه باید ضمن تزریق نیروی توانمند به دستگاه‌های اجرایی، سطح اداری و اجرایی در شهرستان باید افزایش یابد.

هاشمی توان و امکانات در ادارات میناب را ضعیف دانست و اظهار داشت: نبود کارشناس مجرب در ادارات و بخش‌های آن سیستم اداری میناب را ضعیف کرده است.

وی افزود: مدیران کل موظف هستند در تصمیمات خود نسبت به ارتقا در دستگاه خود در میناب توجه کنند.

نماینده مردم میناب، جاسک، رودان، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که "همه استان بندرعباس نیست" اظهار داشت: اگر میناب و ظرفیت‌های آن تقویت شود، زمینه ارتقا شرق هرمزگان فراهم می‌شود.

هاشمی ادامه داد: وجود پروژه‌های نیمه تمام به‌ویژه در حوزه عمرانی و راه روستایی، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی، وصل برق و آب شهرک‌های مسکونی و رفع نواقص برق در روستاها و شهرک‌های تازه تأسیس در روستاها از جمله مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کشاورزان در شرق هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: اراضی پائین‌دست سد استقلال و دشت میناب به علت خشکسالی‌های مکرر در حال فرسایش و از دست رفتن کیفیت است.

*میناب باید در عوض صدور ماسه و آب امکانات دریافت کند

امام جمعه میناب نیز در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقا فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه، با بیان این که تناسب اصلی عقلایی و قرآنی است گفت: اسم باید با تناسب باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر اظهار داشت: از آنجایی که قرآن در معرفی هر کدام از پیامبران تناسب را رعایت کرده است در حوزه مسئولیت نیز باید به تناسب توجه شود.

وی تصریح کرد: اگر بحث ویژه شدن فرمانداری تناسب رعایت نشود و رشد شهر غیر متعادل باشد فرمانداری ویژه شدن نوعی طنز می‌شود.

امام جمعه میناب دلیل سیاسی، بافت جمعیتی، استعداد و کلان شدن و گسترش را از جمله شاخص‌های بهره‌مندی هر شهرستان از فرمانداری ویژه ذکر کرد و با بیان این که ضعف و نقص نیز موجب ویژه شدن فرمانداری در یک شهرستان می‌شود، افزود: میناب از جمله شهرستان‌های ضعیف و ناقص است که طی سفر چهارم هئیت دولت توسط رئیس جمهور ارتقا فرمانداری آن به ویژه را برای برون رفت از مشکلات و راهکار مناسب رفع نواقص آن مطرح شد.

وی عنوان کرد: جبران ضعف‌های میناب و رسیدن آن به پیکره استان و کشور تنها با نگاه ویژه به این شهرستان محقق می‌شود.

معتمدی‌فر با برشمردن برخی استعدادها و پتانسیل‌های موجود در میناب نیروی فکری خلاق، ظرفیت سرمایه‌گذاران موفق، زمین حاصلخیز و فرهنگ غنی را از سرمایه‌های کلان میناب دانست و افزود: میناب با منابع و سرمایه‌های موجود در آن حتی می‌تواند مرکز استان باشد به شرط این که مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که شهرستان میناب همزمان با یزد به شهر تبدیل شده، ضعف‌های شهری آن را بسیار دانست و ابراز داشت: میناب نیازمند حرکتی جهشی است.

امام جمعه میناب در ادامه "برقراری معادله و مبادله در قبال آنچه از میناب به سایر نقاط استان انتقال می‌یابد" را راه مناسبی برای جبران ضعف‌های این شهرستان مطرح کرد و با بیان این که مبادله، اصلی عقلایی است گفت: آب و ماسه بخش اعظم استان را میناب تأمین می‌کند ولی در قبال آن بهره‌ای نصیب آن نمی‌شود.

وی همچنین به مشکلات کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و افزود: میناب و بخش وسعیی از مردم آن از طریق کشاورزی ارتزاق می‌کنند در حالی که کشاورزان آب ندارند که باید مسئولان در این زمینه نیز چاره و تدبیری مناسب اندیشه کنند.

انتهای پیام/88004/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول