اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کردر میناب به کردر رضوی تغییر نام داد

میناب میزبان نخستین جشنواره سرود رضوی روستایی کشور

خبرگزاری فارس: همزمان با میلاد پیامبر اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت نخستین جشنواره سرود رضوی روستایی کشور در روستای کردر میناب برگزار می‌شود.

میناب میزبان نخستین جشنواره سرود رضوی روستایی کشور

مسئول هیئت مذهبی امام رضا (ع) روستای کردر میناب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب از برگزاری نخستین جشنواره سرود رضوی کشور در این روستا خبر داد و گفت: در این راستا پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

ابراهیم زاکری هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت و ترویج آموزه‌های دینی در قالب هنر و ابراز عشق و ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) به ویژه ساحت قدسی امام هشتم شیعیان عنوان کرد و افزود: روستای کردر با فعالیت‌های گسترده در زمینه اشاعه فرهنگ رضوی موفق به میزبانی این جشنواره شده است.

وی افزود: برپایی شش دوره پیاپی جشنواره فرهنگی، ورزشی مردمی آسمان هشتم در دهه کرامت هر سال از مهمترین برنامه‌های هیئت مذهبی در این روستاست.

این فعال فرهنگی همچنین ادامه داد: به علت تلاش و فعالیت مطلوب جوانان کردر در کنار وحدت و همدلی مردم روستا در حوزه فرهنگ رضوی طی پیشنهادی از سوی دبیرخانه جشن‌های رضوی کشور، نام این روستا به «کردر رضوی» تغییر پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به نشست مشاور عالی استاندار و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، گفت: این نشست با هدف بررسی اقدامات پیش رو جشنواره و برنامه‌ریزی در زمینه امورات فرهنگی نیاز استان برگزار شد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سرود رضوی روستایی کشور به تأکید مشاور عالی استاندار هرمزگان بر اجرای هر چه بهتر این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف به مشارکت در برپایی هر چه باشکوه‌تر این جشنواره هستند.

وی همکاری و همفکری نخبگان و فعالان فرهنگی را نیاز اساسی دست اندرکاران این جشنواره در شهرستان و استان عنوان کرد.

وی بیان داشت: با توجه به این که بهسازی و آسفالت محوطه و تکمیل سقف حسینیه امام رضا (ع) روستای کردر از مصوبات سفر فرماندار وقت به این روستا است باید این عملیات تا قبل از برگزاری جشنواره اجرایی و به پایان برسد.

زاکری همچنین از تشکیل ستاد پشتیبانی جشنواره خبر داد و گفت: این ستاد در راستای تسهیل در روند امورات جشنواره، زیر نظر فرماندار میناب فعالیت می‌کند.

وی افزود: گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره در فضایی که بیانگر زندگی اصیل روستایی در میناب است به اجرای برنامه می‌پردازند.

نخستین جشنواره سرود رضوی روستایی با حضور گروه‌های مختلف سرود از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در هفته وحدت و 10 تا 12 بهمن ماه در روستای کردر میناب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88004/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول