اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

اعضای شورای اسلامی همدان به 15 نفر افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: با توجه به افزایش جمعیت همدان در سرشماری اخیر سال 90، اعضای شورای اسلامی شهر همدان به 15 نفر افزایش می‌یابد.

اعضای شورای اسلامی همدان به 15 نفر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در شورای اداری شهرستان همدان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اظهار کرد: در آخرین مکاتبه از وزارت کشور در خصوص انتخابات شورای شهر همدان، ثبت نام داوطلبان شورای شهرهای جورقان، مریانج، قهاوند و همدان در محل فرمانداری انجام می‌شود و ثبت نام شوراهای روستاها در بخشداری‌های مرکزی و شراء انجام می‌شود.

وی زمان ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا را از 26 فروردین تا یکم اردیبهشت ماه سال 92 اعلام کرد و گفت: داوطلبان به مدت هفت روز می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه شهرهای زیر 20 هزار نفر پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل خواهند داشت، افزود:‌ شهر همدان به دلیل اینکه در آخرین سرشماری سال 90، جمعیت آن بالای 500 هزار نفر شد، تعداد افراد اعضای شورای شهر همدان به 15 نفر افزایش می‌یابد.

به گفته وی، در دوره آینده، اعضای اصلی شورای اسلامی شهر همدان 15 نفر و هفت نفر اعضای علیِ‌البدل خواهند بود.

قهرمانی‌مطلق تصریح کرد: شرایط داوطلبان در روستاهای زیر 200 خانوار داشتن سواد خواندن و نوشتن است و در روستاهای بالای 200 خانوار شرط داشتن دیپلم و شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت داشتن فوق دیپلم و در شهر همدان داشتن لیسانس شرط داوطلبان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال نخست سال جاری،150 میلیارد تومان برای اجرای 11 طرح بهسازی فرودگاه همدان، برج مراقبت، کنار گذر غربی و شرقی، آزادراه ساوه ـ همدان، راه آهن تهران، همدان ـ سنندج، تأمین آب سد تالوار، خوابگاه دانشجویی و... اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: در سال 90، در بخش توسعه کشاورزی 17 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که تاکنون 70 میلیارد آن جذب و در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه در پنج منطقه حاشیه شهر همدان، 140 هزار نفر جمعیت سکونت دارند، افزود: تاکنون هزینه‌های مطلوبی در این نقاط انجام شده است به طوری که 456 میلیارد ریال در این مناطق هزینه شده است.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه 700 هکتار به عنوان بافت فرسوده در همدان شناخته شده است، افزود: تا کنون 5 هزار و 466 واحد فرسوده با هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 950 میلیارد ریال نوسازی و بازسازی شده است.

به گفته وی، در نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی 125 میلیون ریال با سود چهار درصد به روستائیان داده شده است به طوری که از 22 هزار واحد روستایی در سطح شهرستان همدان، 14 هزار واحد کم‌دوام است که از سال 84 تاکنون 8 هزار 500 واحد با 800 میلیارد ریال اعتبار بازسازی شدند.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: 4 هزار و 300 واحد مسکن روستایی نیاز به مقاوم‌سازی دارد که از نظر اعتبار مشکل نداریم اما در مراجعه‌کننده مشکل داریم.

وی با اشاره به مسکن مهر شهر همدان یادآور شد: یک هزار و 186 واحد در همدان عقد قرارداد شده است که امیدواریم تا پایان سال 4 هزار و 693 واحد به بهره‌برداری برسد به طوری که یک هزار و 244 واحد روستایی و در بافت فرسوده یک هزار و 447 واحد به بهره‌برداری برسد.

قهرمانی‌مطلق در پایان با بیان اینکه 14 هزار و 336 نفر اشتغال‌زایی در مشاغل خانگی ایجاد شده است، تصریح کرد: در سال گذشته سهمیه همدان 125 میلیارد ریال بود که 74 درصد آن توسط 9 بانک عامل جذب شده و امسال نیز 210 میلیارد ریال برای شهرستان همدان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/89003/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول