اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان:

وفاداری مردم به ولایت، حماسه 9 دی را رقم زد

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان گفت: وفاداری مردم به ولایت و حرکت در سایه رهبری موجب شد تا در نهم دی ماه سال 88 حماسه دیگری در تاریخ انقلاب رقم بخورد و دشمن در اهدافش ناکام بماند.

وفاداری مردم به ولایت، حماسه 9 دی را رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان، حجت الاسلام سید یعقوب طباطبایی در جلسه هدایت سیاسی در جمع کارکنان ستاد فرماندهی مرزبانی خوزستان به مناسبت حماسه 9 دی اظهار داشت: افرادی که در دام دشمن افتاده بودند و به عنوان ابزار دشمن اهداف آنها را دنبال می‌کردند به مدت هشت ماه هجمه سنگینی را به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند که با حضور مردم در حماسه 9 دی این توطئه دشمن سرکوب و خنثی شد.

وی افزود: میثاق امت با ولایت ناگسستنی است و در طول تاریخ انقلاب هرجا دشمن هجمه‌ای وارد کرده ملت با بصیرت حول محور رهبری به صحنه آمده و دسیسه‌ها را در نطفه خفه کرده است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان تصریح کرد: مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی درس دشمن شناسی را از نهضت عاشورا آموخته‌اند و تا چنین مردم با بصیرت و حماسه سازی داریم از هیچ توطئه دشمن هراسی نیست.

طباطبایی افزود: ملت ایران در روز 9 دی ثابت کردند که صاحبان اصلی حکومت و نظام جمهوری اسلامی هستند و همواره برای دفاع از این انقلاب، جلوتر از دیگران حرکت خواهند کرد و برای دفاع از نظام منتظر کسی نخواهند بود.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: حرکت مردم در سراسر کشور در روز 9 دی مهر تأییدی بر جایگاه رفیع انقلاب اسلامی در نزد مردم این کشور است و نشان داد که ملت ایران هیچ گاه فریب تبلیغات تعدادی رسانه خارجی را نخواهند خورد.

وی تصریح کرد: اقدام مردم در روز 9 دی به دشمنان خارجی این نظام نیز ثابت کرد که جمهوری اسلامی بر خلاف خیلی از نظام‌های حاکم در دنیا، نظام مردم سالار است که مردم صاحبان اصلی آن هستند و خود نیز برای حفظ آن تلاش می‌کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف جنگ نرم پرداخت و گفت: پیشینه جنگ نرم  را باید از زمان حضرت آدم(ع) جست‌وجو کرد؛ زمانی که نه جامعه‌‌ای وجود داشت و نه صلح و جنگی بین افراد جامعه. در حقیقت شیطان برای وسوسه آدم و حوا از جنگ نرم استفاده کرد و با وارد شدن از دو جنبه فکری و عملی، ابتدا القا کرد که تناول از شجره ممنوعه جاودانگی را در پی دارد و بعد برای جلب اعتماد آنها قسم خورد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: جنگ نرم را می‌توان هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات رسانه‌ای دانست که جامعه هدف را نشانه گرفته و بدون درگیری و استفاده از زور و اجبار به انفعال و شکست وا می‌دارد. جنگ روانی، جنگ سفید، جنگ رسانه‌ای، عملیات روانی، براندازی نرم، انقلاب نرم، انقلاب مخملی، انقلاب رنگی و... از اشکال جنگ نرم است.

وی در خصوص تفاوت‌های جنگ نرم و جنگ سخت، بیان داشت: در جنگ سخت هدف شکست نیروهای مهاجم از طریق کشتن یا مجروح کردن آنها از صحنه درگیری و نابود کردن زیرساخت‌های اقتصادی و نظامی کشور مورد هجوم است، در حالی که در جنگ نرم زیرساخت‌های فرهنگی و فکری کشور هدف مد نظر قرار دارد.

انتهای پیام/72004/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول