اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل عنوان کرد

احیای بافت‌های فرسوده فرصتی برای تغییر سیمای شهری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل گفت: اجرا و احیای طرح‌های بافت‌های فرسوده در سال‌های اخیر فرصتی بی‌نظیر برای ترمیم بافت فرسوده شهری و احیای سیمای آبادانی است.

احیای بافت‌های فرسوده فرصتی برای تغییر سیمای شهری

علی غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای تشویق افراد به نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات اساسی انجام داده‌ایم که از جمله آن برگزاری بیش از 10 دوره آموزشی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای مهندسین عضو این سازمان است.

وی افزود: فناوری مقاوم‌سازی و مصالح، شیوه‌ها و فرایند‌ها و جایگاه طراحی و مبانی نظری مداخله در بافت‌های فرسوده شهری از جمله این دوره‌ها است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل بیان داشت: بالغ بر 30 دوره نشست مردمی نیز در مساجد برای اطلاع‌رسانی در خصوص تسهیلات بافت فرسوده شهری و بسته‌های حمایتی دولت تشکیل شده است.

غفاری ادامه داد: اعطای تسهیلات با بسته‌های حمایتی و تشویقی فرصت مناسبی است تا ساکنین و مالکین بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری نسبت به بهسازی و بازسازی محل سکونت و ارتقای وضعیت معیشتی خود اقدام کنند.

این مسئول یادآور شد: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی با موضوعات مرتبط با بافت فرسوده، انجام اقدامات تبلیغاتی متنوع در قالب تهیه فیلم کوتاه مستند از پروژه‌های طرح ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، بازار زرگران، تهیه و پیاده‌سازی نقشه بافت فرسوده شهری بر روی نقشه توریستی شهر اردبیل، توزیع بدون نشانی نامه و بسته تبلیغاتی، تسهیلات بافت فرسوده به 58 هزار و 741 ساختمان مسکونی موجود در محلات بافت فرسوده شهری از دیگر برنامه‌های تشویقی برای ساکنین بافت‌های فرسوده است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل استقبال اهالی از این طرح را خاطرنشان کرد و گفت: ساکنین بافت‌های فرسوده در سال‌های اخیر فرصت بی‌نظیری برای ترمیم بافت فرسوده شهری و اجرای سیمای آبادانی شهر داشته‌اند که شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل نیز با اعطای 3 هزار و 47 واحد تسهیلات بانکی تاکنون در راستای این اقدام خدا‌پسندانه گام‌های موثر و در خور توجهی برداشته است.

غفاری در پایان سخنان خود اظهار داشت: بهسازی و نوسازی بافت‌های مشکل‌‌دار شهری از طرف مسئولان اجرایی و علمی کشور مورد توجه قرار گرفته و به نظر می‌رسد سال 91 و 92 سال تحول در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری خواهد بود.

انتهای پیام/62003/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول