اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی:‌

فشارهای اقتصادی بر دوش مردم جدیدترین ترفند دشمنان است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال فشارهای اقتصادی بر مردم و ایجاد نارضایتی برمتن جامعه جدیدترین ترفند دشمنان در فتنه این روزها در جمهوری اسلامی ایران است.

فشارهای اقتصادی بر دوش مردم جدیدترین ترفند دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، علیرضا زاکانی ظهر امروز در جمع مردم گلپایگان اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر پایه تمسک و اتکا به ارزش‌های ناب اسلامی و مرجعیت بزرگ و عالیقدر شیعه آیت‌الله خمینی (ره) و همت مردم شکل گرفت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله خمینی (ره) با تکیه بر عدالت و معنویت، دین‌داری را به جامعه بشری هدیه داد، گفت: ابرقدرت‌های شرق و غرب از روز نخست تشکیل جمهوری اسلامی در برابر ملت مسلمان ایران قد علم کردند و سعی کردند که مانع پیروزی انقلاب اسلامی شوند، اما در این امر موفق نبودند و پس از پیروزی انقلاب به دنبال انحراف در انقلاب افتادند و سعی کردند با توطئه و ترفند انقلاب را از درون تهی کنند و زمینه نابودی انقلاب اسلامی را فراهم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یکی از روش‌های دشمنان انقلاب را جنگ بین قومیت‌ها و آغاز کودتا برشمرد و تصریح کرد: آنها با راه انداختن جنگ تحمیلی نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند و پس از 10 سال به این نتیجه رسیدند که چاره‌ای جز پذیرش و شکست ندارند.

* شیوه‌های نوین دشمن حمله به باورها است

زاکانی مورد هدف قرار دادن باورها و اعتقادات مردم را از شیوه‌های نوین استکبار جهانی بیان کرد و افزود: بعد از رحلت امام (ره) و رهبری آیت‌آلله امام خامنه‌ای هجمه آنها افزایش یافت تا اینکه رهبری از آن به تهاجم فرهنگی یاد کردند و فرمودند« تنها راه مقابله با نبرد دشمن تمسک به آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) است».

وی اظهار کرد: توطئه‌ها ادامه داشت تا اینکه انتخابات سال 88 روی داد و آنها توانستند فتنه‌ای که سال‌ها به دنبال آن بودند و برای آن نقشه می‌کشیدند را اجرایی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه سال 88 آزمونی برای ملت با بصیرت ایران و آغاز رشد یافتگی و بلوغ مردم بود، تصریح کرد: حضور 85 درصدی مردم در انتخابات افتخاری بزرگ برای نظام اسلامی بود و رهبری بیشترین سرمایه‌گذاری را برای رفع غبار فتنه از جامعه انجام دادند و با بصیرتی که در آن زمان نشان دادند، بسیاری از فتنه‌ها را خنثی کردند.

وی که یکی از اعضای کمیته 6 نفره مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بود، در ادامه به جلسه‌هایی که با آقایان موسوی، کروبی، هاشمی و رضایی داشت، اشاره کرد و گفت: "آقای موسوی ناراحت بودند از اینکه رسانه‌ها محدود شده‌اند و می‌گفت، اجازه نمی‌دهیمد کسی از رأی 13 میلیونی من عبور کند"، آقای هاشمی گفت:" موسوی به دنبال ابطال انتخابات است و چیز دیگری نمی‌خواهد و راه‌های قانونی را هم قبول ندارد"، آقای کروبی گفت:" که دلم برای جمهوریت نظام و اسلامیت نظام می‌سوزد و چرا دوره‌های قبل من 3.5 میلیون رأی آورده‌ام و امروز 370 هزار نفر به من رای داده‌اند"، اما آقای رضایی هیچ صحبتی نکردند.

زاکانی با بیان اینکه گروه معترضان انتخابات 88 به دو گروه تقسیم می‌شدند، تاکید کرد: گروهی به دنبال آشوب بودند و برای برخی ابهامات ایجاد شده بود که با روشنگری رهبر معظم انقلاب این ابهامات مرتفع شد و با حضور خیابان‌ها در روزنهم دی‌ماه نشان دادند که فتنه را نفی کرده و با بصیرت هستند.

وی دفاع از انقلاب اسلامی، تعهد و پیوستگی به آرمان‌های امام و رهبری، عینیت و تجلی بصیرت و آگاهی و عشق به ارزش‌های انقلاب اسلامی را از ویژگی‌های مردم ایران برشمرد و اظهار کرد: در آینده فتنه بزرگ‌تری در راه است و تلاش آنها این است که با تمام ظرفیت خود به جنگ علیه نظام بیایند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به سه محور اساسی در ترفندهای دشمن اشاره و یادآور کرد: فشار اقتصادی بر روی مردم و ایجاد نارضایتی برمتن جامعه هدف اساسی آنها است و ما معتقدیم، فشار اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند و مسئولان باید این مشکل را درمان کنند و چاره‌ای برای کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم جامعه انجام دهند.

*تلاش بر ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان

وی تلاش برای ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان از دیگر برنامه‌های فتنه‌گران دانست و تصریح کرد: آنها می‌خواهند به جای اینکه مسئولان مشکلات مردم را برطرف کنند، به نقد و بررسی هم بپردازند و طوری وانمود می‌کنند که جنگ، جنگ قدرت است و خط قرمز دشمن ناامید کردن مردم و القای فشارهای جدی است.

زاکانی تاکید کرد: دشمنان قصد دارند با ایجاد تفرقه و ناامیدی در بین مردم، فتنه آینده را با رنگ و لعاب جدیدی عرضه کنند، اما آنها باید آگاه باشند که ناامیدی در جبهه انقلاب راهی ندارد و نقشه دشمنان با شکست مواجه می‌شود و این امر در صورتی امکان‌پذیر است که بر مبنای گفتمان پیشرفت، اقتصاد مقاومتی، توجه به رفع مشکلات مردم و تبعیت از ولایت فقیه حرکت کنیم.

انتهای پیام/63014/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول