اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس اعتراف یک مقام آمریکایی

ریشه فتنه به سال‌های 65 و 66 بر می‌گردد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: بر اساس اعتراف مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در سال 89، تاریخ پنهان شروع جنبش سبز به سال‌های 65 و 66 در دفتر نخست‌وزیری برمی‌گردد.

ریشه فتنه به سال‌های 65 و 66 بر می‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با گرامیداشت 9 دی سالروز قیام خودجوش ملت ایران علیه توطئه‌گران و اهانت‌کنندگان علیه اسلام، قرآن، امام حسین(ع) و عزاداران آن حضرت اظهار داشت: هر چند ظاهر اقدامات و راهپیمایی‌های فتنه‌گران سال 88 اعتراض به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بود ولی باطن آن را حتی بسیاری از کسانی که به خیابان‌ها ریختند و آشوب‌ به راه انداختند، متوجه نشدند.

وی هدف اصلی طرح ریزان فتنه 88 را براندازی جمهوری اسلامی دانست و گفت: تحلیل‌گرانی که از پشت صحنه این فتنه آگاهی دارند و زوایای پنهان این قائله را شناسایی کرده‌اند باید این مسائل را برای مردم بازگو کرده و آنها را بیش از پیش نسبت به این ماجرا آگاه کنند.

امام جمعه کاشان، با رد این ادعا که جریان فتنه صرفا حاصل یک اشتباه بوده و افراد حاضر در آن با یک توبه یا استغفار می‌توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده شوند، تصریح کرد: افرادی که کاندیدای انتخابات می‌شوند باید صلاحیت فکری داشته باشند و توبه آنانی که اینقدر توجه ندارند که در مسائل نظام اسلامی نباید ابزار دست دشمنان شوند، مشکلی را حل نمی‌کند.

نمازی، ستاد فرماندهی توطئه سال 88 را در خارج از مرزها و در کشورهایی نظیر قطر و لندن دانست و خاطرنشان کرد: به همین خاطر تنها پس از نیم ساعت از شروع ناآرامی‌ها اوباما پشت تریبون می‌آید و از فتنه‌گران قدردانی و حمایت خود را از آنان اعلام می‌کند و پس از او نیز سایر دولتمردان غربی و صهیونیستی از این اقدام آشوب‌طلبانه پشتیبانی خود را ابراز می‌دارند.

وی با اشاره به اتفاقات کنفرانس برلین در سال 79 و حضور عده‌ای از مدعیان اصلاحات در آن، بیان داشت: یکی از سخنرانان این کنفرانس با تعبیر شرم‌آور «خمینی به موزه‌های تاریخ خواهد رفت» در حقیقت انقلاب او را نظامی منقرض شده معرفی کرد اما هیچ‌کدام از کسانی که هنوز مدعی پیروی خط امام هستند در آن سال هیچ عکس‌العملی نشان ندادند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، با بیان اینکه پس از 9 سال از این کنفرانس ضد اسلامی فعالان آن مجری سیاست‌ها و توطئه سبز شدند، ابراز داشت: کسی که ادعای پیروی خط امام راحل را دارد باید نسبت به ارزش‌های ایشان نیز تعصب داشته و از راه، شیوه، اندیشه و مکتب بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حمایت کند.

نمازی، سپس به اعتراف یکی از مقامات امنیتی آمریکایی مبنی بر طرح‌ریزی فتنه 88 از سال‌های خیلی قبل‌تر عنوان کرد: بر طبق این اعتراف مشخص می‌شود که نطفه فتنه سال 88 در سال 65 و 66 و در دفتر نخست‌وزیری بسته شده است. 

وی با یادآوری شعارهای روز قدس سال 88 تأکید کرد: طرفداران سران فتنه در روز قدس سال 88 نشان دادند که مسئله اول جنبش سبز نه انتخابات، نه رهبری و نه قانون اساسی بلکه اصل اسلام است و به این طریق با انقلاب وارد جنگ تمام‌عیار شدند.

عضو خبرگان رهبری 9 دی را روز اوج بصیرت و میثاق ناگسستنی امت با ولایت توصیف و عنوان کرد: 9 دی، روز سرکوب و شکست توطئه شیطان بزرگ و به تعبیر مقام معظم رهبری یوم‌الله‌ای است که در تاریخ ماندگار می‌شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، سالروز نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق را گرامی داشت و گفت: همان هشداری که امام راحل در این نامه به گورباچف دادند یعنی جست‌وجوی کمونیسم در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان پس از مدت کوتاهی تحقق یافت و ابرقدرت شرق از هم متلاشی شد.

نمازی همچنین با مشابه دانستن شرایط کنونی آمریکا و اواخر حیات شوروی سابق،‌ اوضاع آشفته اقتصادی و سیاسی ایالات متحده، اختلاف میان دولت و کنگره کشور و زمزمه‌های استقلال‌طلبی برخی ایالت‌های این کشور را بشارت‌دهنده و نزدیک بودن متلاشی شدن ابرقدرت غرب و سقوط کاخ سفید قلمداد کرد.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه به مانور ولایت 91 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در پهنه نیلگون خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های آزاد اشاره و آن را نمونه‌ای از آمادگی نیروهای مسلح ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تعرض به این سرزمین دانست.

نمازی همچنین میلاد ملا محسن فیض کاشانی را تبریک گفت و توجه و تأمل مردم این منطقه را به سیره زندگی علما و بزرگان شهر خود خواستار شد.

وی در پایان اربعین سالار شهیدان را پیشاپیش تسلیت گفت و بهره‌مندی از برکات زیارت اباعبدالله(ع) را در این روز به همگان توصیه کرد.

انتهای پیام/63009/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول