اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین خواستار شد

بیداری جامعه مسیحیت علیه جنایت‌های کشورهای غربی

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین خواستار بیداری مسیحیان جهان علیه جنایت‌های خونبار دولت‌های استکباری مانند آمریکا و انگلیس شد.

بیداری جامعه مسیحیت علیه جنایت‌های کشورهای غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین در مسجد‌النبی این شهر با اشاره به حماسه بزرگ 9 دی و همچنین اهمیت آن اظهار داشت: روز 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است که حماسه بزرگ و فراموش ناشدنی حضور گسترده ملت ایران در 9 دی 88 هیچگاه از خاطره‌ها فراموش نخواهد شد.

وی افزود: این راهپیمایی باشکوه حماسه‌ساز در پی حرمت‌شکنی و ساختارشکنی به ساحت مقدس سید‌الشهدا (ع) و عزاداران حسینی در سال 88 به وجود آمد و همه مشاهده کردند که ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی و به خصوص قزوین چگونه با حضور گسترده خود در خیابان‌ها چنان حماسه‌ای آفریدند که مقام معظم رهبری آن را حماسه ماندگار در طول تاریخ نامیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند این حماسه بزرگ باید هیچگاه فراموش نشده و حفظ و گرامی داشته شود.

باریک‌بین بیان داشت: در 9 دی آنچه که برجسته بود حضور گسترده مردم مانند سال 57 بود و این بار نیز حماسه عظیم 9 دی با حضور گسترده مردم نقشه‌های دشمنان را نقش بر‌ آب کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: باید روح حاکم بر دلها را تقویت و تثبیت کرد و این سرمایه عظیم مردمی را پاس داشت و گرامی داشت.

این مسئول ادامه داد: نمی‌توانیم خطراتی مانند فتنه 88 را فراموش کنیم و باید با ایمان، اخلاق، و انسانیت عقاید مردم را محکم و پایه‌های این نظام که همان ولایت و تبعیت از رهبری است بیش از پیش توجه کنیم.

باریک‌بین به آغاز سال 2013 میلادی و میلاد حضرت مسیح اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت مسیح (ع) یکی از پیامبر بزرگ و اولی‌العظم خدا بوده که دارای کتاب، شأن و منزلت است.

وی یادآور شد: آن حضرت پیامبر صلح و دوستی، عدالت و انسانیت بود، ولی امروز کسانی که دم از پیروی آن حضرت می‌زنند یعنی همان آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها راه و روش مسیح را در سیاست‌های خود جاری نکردند و این وظیفه مردم این کشورها است که با هوشیاری و بیداری دولت‌های خود را مجبور به پیروی از راه و روش پیامبران الهی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز داشت: امروز کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در نقاط مختلف جهان از جمله لبنان، فلسطین، افغانستان، عراق، بحرین و امروز نیز سوریه دست به جنایت‌های خونباری می‌زنند و با این مسائل آرامش مردم را سلب کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: این کشورها که ادعای پیروی از مسیح (ع) را دارند باید روش خود را تغییر داده و دست از خونریزی مردم جهان بردارند.

باریک‌بین به برگزاری باشکوه اربعین اشاره و یادآور شد: برخلاف دیگر ائمه برای امام حسین (ع) اربعین حسینی گرفته می‌شود، زیرا نهضت حسینی با شهادت ایشان پایان نیافت بلکه اصالت و آزار و اذیت خاندان و اهل بیت پیامبر پس از اربعین نیز در شام و مدینه ادامه داشت و امروز نیز ما باید با اهمیت بیشتری حتی بیشتر از عاشورا به اربعین بنگریم.

وی عنوان کرد: ائمه نیز به برگزاری باشکوه اربعین امام حسین (ع) تأکید دارند، زیرا زنده نگه داشتن اهل بیت پیامبر زنده نگه داشتن یک مکتب است.

این مسئول اذعان داشت: مسلمانان باید با برگزاری باشکوه و احیای اربعین اسلام را زنده نگه داشته و ترویج و گسترش دهند و همچنین امر به معروف و نهی از منکر این فرضیه بزرگ را در جامعه بیش از پیش نهادینه کنند.

امام جمعه قزوین همچنین در خطبه اول نیز به اهمیت نماز و نقش مؤثر خانواده در ترغیب فرزندان خود به نماز سخنرانی ایراد کرد.

انتهای پیام/2667/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول