اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن صنفی کارگران:

روزانه یک حادثه ساختمانی منجر به فوت در مازندران رخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن صنفی کارگران گفت: روزانه به طور متوسط یک حادثه ساختمانی منجر به فوت در مازندران رخ می‌دهد.

روزانه یک حادثه ساختمانی منجر به فوت در مازندران رخ می‌دهد

سید هادی ساداتی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در سال 1352 تدوین و در مجلس به تصویب رسید اما به دلیل چالش‌ها و مشکلاتی و سنگ‌اندازی‌هایی این قانون اجرا نشده است.

وی افزود: در حال حاضر 150 تا 160 انجمن ساختمانی به صورت پراکنده در کشور در حال فعالیت هستند که سهم مازندران از این تعداد 19 انجمن است.

ساداتی با اشاره به اینکه 17 هزار کارگر ساختمانی مازندران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، بیان داشت: به طور متوسط روزانه در مازندران یک حادثه ساختمانی منجر به فوت در مازندران رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار فوتی کشور بر اثر حوادث ساختمانی است، تصریح کرد: 60 درصد حوادث سالانه کشور مربوط به حوادث ساختمانی بوده که 47 درصد این حوادث  منجر به فوت می‌شود.

ساداتی از زیر پوشش نبودن بیمه تامین اجتماعی برخی حرف انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر داربست بندها، مقنی‌ها و شیروانی‌ها مشمول طرح بیمه نشدند در حالی که صددرصد واحدهای ساختمانی در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و خراسان شمالی با ایرانیت و شیروانی پوشیده شده است.

وی با بیان اینکه با فعالیت انجمن‌های ساختمانی، کارگران ساختمان در حال حاضر دارای متولی هستند، اذعان داشت: هیچ حزب و گروهی به جز دفاتر انجمن‌های ساختمانی نمی‌تواند به درستی حقوق کارگران را مطالبه کند.

ساداتی خواستار حمایت و کمک امام جمعه بابل برای رفع موانع بیمه کارگری و مطالبه به حق حقوق کارگران شد.

انتهای پیام/86009/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول