اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی کارخانه قند ورامین در گفت‌و‌گو با فارس:

کارگران از کارفرمایان راضی هستند/ نگرانی از کمبود مواد اولیه تولید

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی کارخانه قند ورامین گفت: هم‌اکنون کارگران در دریافت حقوق ماهانه مشکلی ندارند و بیمه آنان نیز واریز می‌شود، به طوری که کارگران از وضعیت فعلی کارخانه راضی هستند.

کارگران از کارفرمایان راضی هستند/ نگرانی از کمبود مواد اولیه تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، کارخانه قند ورامین که در ماه‌های گذشته با بحران تولید و به تبع آن بحران کارگری دست به گریبان بوده است، اکنون در آرامش نسبی به سر می‌برد، اما کارگران این واحد تولیدی پس از سپری کردن مشکلات بسیاری که در زمان تعطیلی کارخانه متحمل شده‌ بودند، نگران آن هستند که مجددا این واحد تولیدی با کمبود مواد اولیه، دچار بحران شود.

رضا خلیلی، رئیس شورای اسلامی کار این کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در این ارتباط اظهار داشت: با وجود اینکه چند سالی است، این واحد تولیدی با وجود مشکلات تهیه مواد اولیه دچار بحران شده بود و تعداد زیادی از کارگران آن به سبب افزایش مشکلات، بیکار شده بودند، خوشبختانه در چندماه گذشته با تغییر رئیس هیئت مدیره، مشکلات کارخانه تا حدودی کاهش یافته و 154 کارگر این کارخانه هم‌اکنون با ادامه روند تولید، فعال هستند.

وی با بیان اینکه کارگران از وضعیت فعلی با توجه به وضعیت گذشته خود رضایت دارند، خاطرنشان کرد: این کارفرما با وجود اینکه همچنان در روند واردات شکرخام مشکل دارد، سعی می‌کند با تأمین امنیت شغلی کارگران کلیه مطالبات عقب افتاده آنان را نیز پرداخت کند، به طوری که هم‌اکنون مقدار زیادی از مطالبات این کارگران پرداخت شده است.

رئیس شورای اسلامی کارخانه قند ورامین در تشریح وضعیت تولید کارخانه قند ورامین، اضافه کرد: وضعیت تولید در این واحد تولیدی به گونه‌ای است که تا زمانی که مواد اولیه تولید وجود دارد، کارخانه فعال است، در غیر اینصورت موقتاً تعطیل شده تا دوباره مواد اولیه تأمین شود.

خلیلی با بیان اینکه میزان ظرفیت تولید این کارخانه 600 تن در روز بوده که به 150 تن کاهش یافته است، بیان داشت: به گفته مسئولان این واحد تولیدی، بیش از 50 هزار تن شکر خام خریداری شده توسط کارخانه به سبب مشکلات پیش‌روی واردکنندگان همانند باز کردن ال‌سی و نقل و انتقالات پول، هنوز به کشور وارد نشده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کارخانه قند ورامین آرامش نسبی برقرار است، ابراز داشت: کارگران این واحد تولیدی نگرانند، پس از سپری کردن مشکلات بسیاری که در زمان تعطیلی کارخانه متحمل شده‌اند، مجددا این واحد تولیدی با کمبود مواد اولیه، دچار بحران شود.

این فعال کارگری در ارتباط با نحوه پرداخت حقوق کارگران گفت: هم‌اکنون کارگران در دریافت حقوق ماهانه مشکلی ندارند و بیمه آنان نیز واریز می‌شود، به طوری که کارگران از وضعیت فعلی کارخانه راضی هستند.

وی در ادامه یادآور شد: مشکلاتی که در خصوص تأمین ارز موردنیاز برای واردات مواد اولیه (شکر خام) به وجود آمده است، در صورت بی‌توجهی مسئولان، کارخانه‌های تولید ‌قند از جمله قند ورامین را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

به گفته رئیس شورای اسلامی کارگران قند ورامین، این کارخانه یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تصفیه قند در استان تهران و حتی کشور است و به عنوان یکی از واحدهای بزرگ تولیدی و اقتصادی در منطقه به حساب می‌آید و تداوم فعالیت‌های آن در جهت حفظ اشتغال و تأمین معیشت شاغلان منوط به تهیه مواد اولیه تولید است و مسئولان برای حل کردن این مشکلات باید چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/2462/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول