اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع نمایندگان کارگر اصفهان:

هیچ‌گونه تسهیلاتی برای کارگران در نظر گرفته نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان با بیان اینکه هیچ‌گونه تسهیلاتی از سوی دولت برای کارگران در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: تنها کمک از لحاظ معیشتی به جامعه کارگری حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار کشور است.

هیچ‌گونه تسهیلاتی برای کارگران در نظر گرفته نمی‌شود

مجتبی مولیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 900 هزار نفر در بخش کارگری استان اصفهان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد 80 درصد در بخش خصوصی مشغول به کارند که در شرایط نابسامان اقتصادی و نوسانات معیشتی در کشور هیچ‌گونه تسهیلاتی از سوی دولت برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: تنها کمکی که از لحاظ معیشتی به جامعه کارگری شده است، حداقل دستمزد تعیین شده، از سوی شورای عالی کار کشور است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه خط فقر در کشور ما حقوق کمتر از یک میلیون تومان تعیین شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون تمام کارگران کشور ما با یک سوم، حقوق تعیین شده برای خط فقر امرار معاش می‌کنند که این بدین معناست تمام کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته، وام 1.5 میلیون تومانی، برای کارگران کشور تعیین شد که تاکنون ریالی از آن در استان اصفهان به کارگران پرداخت نشده است.

مولیانی تصریح کرد: حداقل دستمزد در استان اصفهان 389 هزار تومان است که با توجه به فعالیت 80 درصد جامعه کارگری در بخش خصوصی افزایش چندانی در این دستمزد شامل حال کارگران نشده است.

*تعداد بازرسی‌های اداره کار کافی نیست

وی با بیان اینکه حداکثر دستمزد در جامعه کارگری هیچ معنایی ندارد، افزود: به دلیل مشکلات واحدهای صنعتی، بیشترین شکایات کارگران از کارفرمایان، مربوط به تعدیل نیرو در واحدها است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان تعدیل نیرو در سال جاری در استان اصفهان بیش از سال گذشته بوده است، اظهار کرد: تنها در بخش خودروسازی و قطعه‌سازی استان اصفهان در سال جاری 30 درصد نیروها تعدیل شدند.

وی افزود: در دیگر صنایع استان نیز تا حدود 20 درصد تعدیل نیرو در استان صورت گرفته است.

مولیانی با اشاره به اینکه پس از تعدیل نیرو و پیگیری بیمه بیکاری، عدم اجرای صحیح قانون از سوی کارفرمایان دیگر مورد شکایت کارگران استان اصفهان از کارفرمایان است، اظهار کرد: عدم بازرسی‌های صحیح از واحدهای تولیدی، سبب بروز چنین مشکلاتی شده است.

وی تصریح کرد: به طور نمونه در شهرستان نجف‌آباد که هزار واحد صنعتی وجود دارد، تنها دو بازرس کار بازرسی از این واحدها را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول