اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجتمع یاوران مهدی برگزار می‌شود

برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارگران کشور در قم

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از برگزاری هشتمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم با حضور داوران بین‌المللی از 20 تا 23 آذر‌ماه در مجتمع یاوران مهدی خبر داد.

برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارگران کشور در قم

حجت‌الاسلام علی‌اصغر حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه امسال نیز برای سومین بار میزبان مسابقات ملی قرآن کریم کارگران در استان قم هستیم، تصریح کرد: 400 نفر از مجموعه کارگران، خانواده‌های کارگری و تعاونگران در این مسابقه برای رقابتی فشرده حضور خواهند یافت.

وی با تبیین رشته‌های این مسابقه اضافه کرد: در این مسابقه منتخبان 31 استان کشور در پنج رشته قرائت، حفظ کل، حفظ 15 جزء، حفظ پنج جزء و رشته مفاهیم به رقابت می‌پردازند.

مسئول امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تاکید بر اینکه مسابقه ملی قرآن کریم کارگران تنها به گروه برادران اختصاص ندارد، تصریح کرد: از جمع 400 نفر شرکت‌کننده 200 نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سهم هر استان برای معرفی منتخبان مسابقات قرآنی به سطح کشور 13 نفر است، گفت: استان قم به دلیل توانمندی که در مباحث قرآنی دارد تمام 13 نفر منتخب را برای دومین دوره متوالی به این مسابقات معرفی کرده است.

حیدری با تاکید بر توانمندی و استعداد قمی‌ها در این‌گونه مسابقات اضافه کرد: هشت نفر از کارگران قمی، در دوره پیشین این مسابقه توانستند به رتبه‌های برتر کشوری دست یابند.

وی دلیل برگزاری این مسابقه ملی را در استان قم تقاضای فراوان شرکت‌کنندگان دانست و اظهار کرد: معمولاً شرکت‌کنندگان تقاضا دارند این مسابقات در شهرستان‌های مذهبی چون قم و مشهد برگزار شود.

مسئول امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تبیین مکان برگزاری مسابقات ملی قرآن کریم جامعه کارگری در دوره‌های پیشین تصریح کرد: این مسابقات سه دوره در استان قم، سه دوره در استان خراسان رضوی، یک دوره در استان تهران و یک دوره در استان البرز برگزار شد.

وی با اشاره به داوران این مسابقات اضافه کرد: در این دوره از مسابقات پنج تن از داوران بین‌المللی خواهر و برادر برترین‌ها را انتخاب می‌کنند.

حیدری زمان برگزاری هشتمین دوره از مسابقات ملی کارگری را از دوشنبه صبح تا پنجشنبه بعد‌از‌ظهر دانست و خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم که شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون فرهنگی وی در اختتامیه این مسابقه شرکت کنند.

وی گفت: در مراسم اختتامیه این مسابقات تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/78005/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول