اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

کارگران حمایت نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل گفت: از کارگران به نحو شایسته حمایت نمی‌شود.

کارگران حمایت نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در دیدار مسئولان دفاتر انجمن‌های ساختمانی مازندران و بابل اظهار داشت: با توجه به اینکه از کارگران به نحو شایسته حمایت نمی‌شود حرکت دفاتر انجمن‌های ساختمانی بسیار امیدبخش بوده زیرا در این امر جوانب کاری کارگران مورد توجه قرار گرفته است‌.

وی افزود: بعضی از سازمان‌های دولتی در این زمینه بسیار بی‌توجه بوده در حالی که این امر باید به صورت جدی در برنامه کاری آنها قرار گیرد.

روحانی به اهمیت پرورش فرهنگ کار در جامعه اشاره و تصریح کرد: حمایت از کارگری که مشغول فعالیت اجتماعی است یک وظیفه و فرهنگ است.

این مسئول تصریح کرد: فرهنگ فعالیت کارگری در نسل جوان بسیار کم‌رنگ بوده که این امر سبب شده تا نسل جوان به جای استفاده از انرژی جوانی در امر سازندگی، تولید و امرار و معاش حلال به کارهای غیراخلاقی و انحرافات اجتماعی سوق داده شوند. 

روحانی اظهار داشت: گذشته از اینکه جوانان ما حاضر نیستند در جستجوی کار مفید باشند بلکه تحت عنوان تحصیلکرده تنها به دنبال کار اداری بوده که این امر نرخ بیکاری را در جامعه افزایش داده است.

امام جمعه بابل با تاکید بر اینکه باید همایش‌ها به سمت ترویج و توسعه فرهنگ کار و کارگری باشد اذعان داشت: باید تلاش مضاعفی برای وضع قوانین در راستای حمایت از کارگران انجام شود.

روحانی با تاکید بر اینکه حمایت از کارگر، تقویت و تثبیت قوانین، زمینه توقع کاذب را برای کارگران فراهم نکرده و روح مطالبه‌گری را در آنها به وجود نیاورد گفت: نباید با حمایت از کارگران توقع کاذب در آنها ایجاد کرد زیرا بعضی افراد از قوانین سوء‌استفاده کرده و خسارت سنگینی را به کارفرما تحمیل می‌کنند که این امر به ضرر جامعه است.

وی بیان داشت: در شهرستان بابل عده‌ای از سرمایه خوبی برخوردار بوده اما حاضر نیستند در هیچ زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنند و علت این کار را ترس از تامین اجتماعی و شکایت کارگران می‌دانند لذا ترجیح می‌دهند پول خود را در بانک‌ها نگه دارند.

روحانی تصریح کرد: برای جلوگیری از این امر باید جلوی توقع کاذب را گرفته و از فرهنگ کار حمایت شود ضمن اینکه باید صداقت در فرهنگ کار و کارگری تقویت شود.

انتهای پیام/86009‌/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول