اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهرستان‌های جنوبی کرمان در مجلس:

حفظ مجموعه میراث فرهنگی جنوب کرمان مشکلات زیادی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده شهرستان‌های کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج، منوجان و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه میراث فرهنگی در حفظ و نگهداری در جنوب کرمان مشکلات زیادی دارد و باید برای حل این مشکل فکری شود.

حفظ مجموعه میراث فرهنگی جنوب کرمان مشکلات زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام محمدرضا امیری در نشست میراث فرهنگی در این شهرستان اظهار داشت: بحث میراث فرهنگی و گردشگری جایگاه ویژه‌ای در دنیا به ویژه در جهان اسلام دارد.

وی افزود: با قدمتی که جهان اسلام دارد و ادیان توحیدی که اسلام وارث نهایی آنها است، میراث گرانبهایی را برای بشریت به جا گذاشته است، مشروط به اینکه انسان‌ها بهره صحیح از این میراث ببرند.

امیری با تاکید بر اینکه منطقه هلیل‌رود و جنوب کرمان مهد یک تمدن کهن است؛ تصریح کرد: بر اثر کاوش‌های نسبتا خوبی که در منطقه انجام شده، شاهد یک تمدن توحیدی هستیم که بیانگر این است انسان‌هایی که قرن‌های گذشته در این منطقه زندگی می‌کردند بر خلاف بسیاری از تمدن‌ها انسان‌های موحد و خداپرست بودند، این افتخار منطقه است که وارث چنین فرهنگ غنی هستیم.

وی با اشاره به درآمد هنگفت بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه گردشگری تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده درآمدزایی خوبی است که این صنعت دارد، در کشور ما جاذبه‌های گردشگری خوبی وجود دارد که این امر نیازمند فراهم کردن زمینه حضور علاقمندان در این عرصه است.

نماینده شهرستان‌های کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج، منوجان و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: قابلیت‌ها و استعدادهای بالقوه زیادی در منطقه جنوب کرمان برای جذب گردشگر وجود دارد، دلیل فراموشی این مناطق این است که نهادهای مربوطه اراده جدی برای راه‌اندازی این بخش نداشتند که باید این اراده ایجاد شود.

امیری اذعان داشت: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ما نیاز به عزم و اراده جدی است، بسیاری از این میراث گرانبها به یغما رفته و مجموعه میراث فرهنگی هم در حفظ و نگهداری این میراث در جنوب کرمان مشکلات زیادی دارد و باید برای حل این مشکل فکری شود، اگر عزم و اراده در این راستا باشد، نیروی انسانی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/80002/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول