اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

حماسه مردمی 9 دی تداعی‌گر ولایت‌مداری ملت بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم در حماسه 9 دی ماه 88 اوج ولایت‌مداری خود را به نمایش گذاشتند.

حماسه مردمی 9 دی تداعی‌گر ولایت‌مداری ملت بود

آیت‌الله سید علی‌اکبر قرشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: مردم در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند که تعهد عملی به قرآن، اسلام و ولایت دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی افزود: حوادث سال‌های مختلف و فتنه سال 88 یکی از نمادهای ایستادگی مردم در برابر انحرافات بود که نتیجه آن حماسه تاریخی 9 دی ماه و عزت و شرف ملت ایران اسلامی بود.

قریشی وجود دودستگی و اختلاف میان سیاسیون کشور را از جمله مباحث فتنه‌انگیز و مهم خواند و تصریح کرد: در صورتی که اختلافات رجال سیاسی آشکار شده و به میان مردم کشیده شود نمی‌توان انتظاری جز حوادث فتنه 88 داشت چرا‌ که مردم تنها سخنی که می‌شوند را قبول داشته و در برابر حق یا باطل بودن این سخنان مسئولیتی ندارند.

این مسئول تاکید کرد: حوادث سال 88 همانند حوادث صدر اسلام نشانگر بازماندن یاران ابتدای راه از مسیر و پایبندی بسیاری از عوام به اهداف والای انقلاب اسلامی بود که در مسیر پرتلاطم اسلام گام برداشتند.

وی در خصوص اهمیت حضور مردم در میدان نبرد حق و باطل، بیان داشت: برخی چنین می‌پندارند که حضور مردم در صحنه‌های مختلف موجب گمراهی آن‌ها می‌شود، اما باید توجه داشت که مردم به عنوان اصلی‌ترین بخش جامعه حق شرکت در صحنه‌های مختلف و پرداختن به مباحث سیاسی و اجتماعی را دارند و به همین دلیل باید در تمام تصمیم‌گیری‌های جوامع اسلامی حضور داشته باشند.

قریشی با اشاره به مبانی مختلف قیام 9 دی، خاطر نشان کرد: این قیام همانند قیام مسلمانان در سده‌های ابتدایی اسلام بود ولی با این تفاوت که در آن زمان قیام مسلمانان تنها به قصد منافع شخصی انجام می‌شد اما قیام 9 دی 88 تداعی‌گر ولایت‌مداری مردم و نشانه ولایی ‌بودن ملت به شمار می‌رود.

این مسئول یادآور شد: برخی خواص جامعه به دلایل واهی اقدام به گمراه‌ کردن مردم کرده و به این ترتیب در ذهن خود قصد براندازی جامعه را دارند، اما مردم در تمام شرایط مطیع اوامر ولایت‌فقیه بوده‌اند و در این راه با تمام توان مقابل جور و ظلم ظالمان و مستکبران ایستادگی خواهند کرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت میان مسئولان و خواص جامعه گفت: وحدت میان مردم ایران ‌اسلامی در هیچ جای دنیا مثال‌زدنی نیست، اما تنها امری که باید در این میان به آن توجه شود وحدتی است که باید در میان مسئولان و خواص جامعه شکل گیرد تا با رخنه کردن مشکلاتشان در بدنه جامعه شاهد برخی گمراهی از سوی مردم نباشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی اذعان داشت: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که تمام دولت‌مردان و اعضای مجلس انتخاب‌ شده از سوی خود آن‌ها بوده‌اند و در این راه تمام تلاش دشمن جدایی این دو قطب تصمیم‌گیری از یکدیگر و در نتیجه براندازی نظام با استفاده از نقاط ضعف جامعه است.

قریشی در پایان متذکر شد: حمایت مردم از تلاش‌های دولت و ابراز نقاط قوت و ضعف عملکردهای قوه مجریه از سوی نمایندگان مجلس می‌تواند موجب تقویت بیش از پیش بنیه‌های نظام اسلامی و دور ماندن دست دشمن از کشور شود.

انتهای پیام/61003/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول