اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

600 میلیون تومان برای احیا و بازسازی مساجد اردبیل اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مقرر شده 600 میلیون تومان برای احیا و بازسازی 60 مسجد در سطح استان اردبیل اختصاص یابد.

600 میلیون تومان برای احیا و بازسازی مساجد اردبیل اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری ‌در جریان بازدید از بقاع و اماکن متبرکه شهرستان مشگین اظهار داشت: در طول تاریخ وقف به عنوان عمل خیر و نیک انسان‌های آزاده برای رفع بسیاری از نیازمندی‌ها، حرکتی خداپسندانه بوده به طوریکه در قرآن و روایات اسلامی از وقف به عنوان نیکوترین اندوخته اخروی و پاداش این جهان و جهان ابدی یاد شده است.

وی با یادآوری اینکه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب به احیای موقوفات، اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و همچنین مساجد توجه ویژه‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به سودمندی وقف انتظار می‌رود خود مردم در صیانت از این سرمایه ارزشمند ورود عالمانه داشته باشند و تلاش کنند تا از بهترین سرمایه‌ها و اندوخته‌های خود وقفی همیشه ساری و جاری از خود به یادگار بگذارند.

مشهوری به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای گرامیداشت هفته وقف اشاره کرد و افزود: در هفته وقف مقرر شد 600 میلیون تومان برای احیا و بازسازی 60 مسجد در سطح استان اردبیل اختصاص یابد.

این مسئول با بیان اینکه در بهسازی و نوسازی برخی مساجد اقدامات و فعالیت‌های خیرخواهانه از سوی مردم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار و 800 مسجد در مناطق مختلف این استان وجود دارد که برای بهسازی و تجدید بنای آنها اعتبارات خوبی از سوی دولت اختصاص یافته است.

وی به فعالیت ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌های مشگین، خلخال و گرمی اشاره کرد و ادامه داد: با تکمیل چارت اداره اوقاف و امور خیریه استان انتظار می‌رود برخی نارسایی‌ها و مشکلات سابق در رسیدگی به موقوفات، امامزاده‌ها و مساجد از بین برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: در گرامیداشت هفته وقف با برگزاری برنامه‌های مختلف همایشی نیز در تبیین و تشریح عمل نیک وقف و ثمرات و نتایج آن در سطح استان برگزار می‌شود.

در جریان این بازدید سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز به تعدد موقوفات و امامزاده‌ها در مشگین‌شهر اشاره کرد و یادآور شد: وقف که از پشتوانه فقهی و حقوقی محکمی برخوردار است، می‌تواند بهترین و سودمندترین عمل ماندگار و جاودانه در زندگی بشر باشد.

سید حمید عباداللهی با یادآوری اینکه در کارهای عام‌المنفعه باید مشارکت مردم را با اعتماد بیشتر فراهم کرد، گفت: اداره اوقاف استان به بازسازی اماکن متبرکه، بقاع و امامزادگان توجه خاص دارد که امیدواریم نسبت به راه‌اندازی آرامستان مشگین‌شهر که از موقوفات مرحوم حاج وهاب رضازاده است، اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/62006/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول