اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

وقف موجب تعادل و توازن ثروت در جوامع بشری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه وقف موجب تعادل و توازن ثروت در جوامع بشری می‌شود، برنامه‌های هفته وقف در استان را اعلام کرد.

وقف موجب تعادل و توازن ثروت در جوامع بشری می‌شود

حجت‌الاسلام عیسی ساجدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه حضرت رسول اکرم(ص) اولین وقف‌کننده در اسلام بوده‌اند، دهه آخر ماه صفر به عنوان هفته وقف نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته وقف برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: وقف در تاریخ دینی و مذهبی از عقودی است که باعث جلوگیری از مال اندوزی و تکاثر می‌شود و ایجاد تعادل و توازن ثروت در جوامع بشری را فراهم می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در دین مبین اسلام تاکید و سفارش ویژه‌ای به اهمیت وقف شده به طوری که آیه 261 سوره بقره به خوبی مبین اهمیت وقف و برکات آن است.

ساجدی‌فر با تاکید بر اینکه وقف در فرهنگ اسلامی جزو ارزش‌های والای انسانی است، ابراز داشت: در امر وقف فرد برای کسب رضای الهی از بهترین اموال خود بخشی را به دیگران اختصاص می‌دهد که در دنیا و آخرت از اجر عظیمی برخوردار خواهد شد.

وی در ادامه گلباران قبور پاک و مطهر شهدا، دیدار با مسئولان، عیادت از بیماران، تجلیل از واقفین و خیرین، برپایی نمایشگاه وقف، همکاری با فرهنگسرای آیینه اراک در برگزاری مجلس تعزیه، تبلیغ و آشنا سازی مردم با اهمیت وقف، احیای موقفات و... را از برنامه‌های هفته وقف در استان مرکزی عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول