اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف همدان خبر داد

وقف زمین برای یک امامزاده در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از وقف یک قطعه زمین به ارزش 12 میلیون تومان در راستای احداث بنا برای امامزاده ماه‌جبین همدان خبر داد.

وقف زمین برای یک امامزاده در همدان

حجت‌الاسلام سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از وقف یک قطعه زمین در راستای احداث بنا برای بقعه متبرکه امامزاده ماه‌جبین روستای حیران در همدان خبر داد.

وی با بیان اینکه واقف این وقف، غلامرضا حاجیلویی است، عنوان کرد: بر اساس نیت این واقف خیراندیش یک قطعه زمین به مساحت 300 متر مربع جنب آستان مقدس امامزاده ماه‌جبین روستای حیران وقف شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان ارزش ریالی این وقف را 120 میلیون ریال برآورد کرد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اهداف نیت واقفان و بر اساس نیازهای جامعه با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده برای اجرای بهتر این برنامه‌ها پیش می‌رود، افزود: در این راستا محقق کردن منویات رهبری نیز با اجرای نیت واقف در صدر امور بوده و به‌‌روز رسانی اجارات و موقوفات، اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع و تربیت حفاظ و قاریان قرآن در سال‌جاری در اولویت اساسی کاری ما قرار دارد.

رضوی عنوان داشت: ما به دنبال ایجاد موقوفات جدیدی هستیم که از این موقوفات بتوانیم بهره‌مندی لازم را برای اجرای هر چه بهتر اهدافمان داشته باشیم.

به گفته وی، با توجه به پیشرفت جامعه کنونی و تغییر نیازهای اجتماعی مردم نیات واقفان نیز باید تغییر کرده و به سمت و سوی نیازهای روز جامعه سوق یابد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه در زمان احیای فرهنگ حسینی و عاشورایی نیازمند موقوفات خیرین بودیم، تصریح کرد: با توجه به اهتمام ویژه شیعیان به این مهم فرهنگ عاشورا و قیام اباعبدالله (ع) احیا شد و در حال حاضر بیشترین موقوفات ثبت شده در این زمینه است.

وی در پایان سخنانش نقش فرهنگ و ماهیت وقف را در هر جامعه باعث رفاه و آسایش جامعه دانست و یادآور شد: تقسیم عادلانه ثروت و رفاه اجتماعی با وقوع وقف و نهادینه شدن آن در جامعه تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول