اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

بیان احکام وقف یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، بیان احکام وقف را یکی از ضروریاتی شمرد که باید جدی گرفته شود.

بیان احکام وقف یک ضرورت است

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل امروز در حاشیه سفر خود به شهرستان ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید برای آن به صورت جدی برنامه‌ریزی شود، بیان احکام وقف است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه تعداد این احکام بسیار زیاد است، مردم آشنایی کمتری با آن پیدا کرده‌اند و فقر فرهنگی در این زمینه در تمام نقاط کشور مشهود است.

عادل عنوان کرد: مردم به وقف اعتقاد دارند اما به دلیل ناآشنایی در زمینه احکام آن، حق موقوفات را به درستی ادا نمی‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در این زمینه، بیان احکام وقف در مورد کسانی است که از گذشته با وقف سر و کار داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به مستأجران اوقاف اشاره کرد و باید برای آنها این احکام را تبیین کرد.

وی یادآور شد: بیان احکام وقف تنها بر عهده اداره اوقاف نیست و علما و ائمه جمعه و جماعات باید مانند دیگر احکام شرعی در این حیطه نیز وارد شوند و به همین منظور در صدد برگزاری همایش‌هایی در همین زمینه در طول هفته وقف هستیم.

عادل تأکید کرد: وقف بحث ریشه‌دار و تاریخی است که سابقه آن به قبل از اسلام می‌رسد و از جمله احکام امضایی اسلام است که مورد تأکید این دین مبین قرار گرفته و احکام جدیدی به آن اضافه کرده است و سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است که در قرون مختلف مورد توجه اهل علم نیز واقع شده است.

انتهای پیام/2464/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول