اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

آمارهای اشتغال باید دقیق باشد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمارهای اشتغال باید دقیق باشد، گفت: ملاک ایجاد شغل، بیمه شدن فرد است و اینکه یک دانش‌آموز در یک ساعتی از وقت آزادش در گلخانه پدرش به وی کمک کند به معنی ایجاد شغل نیست.

آمارهای اشتغال باید دقیق باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شود که اگر چه در متن نیستند ولی حاوی نکات قابل توجهی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست بررسی وضعیت اشتغال و طرح‌های اشتغالی، خطاب به مسئولان و معاونان سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: بروید ببینید این نهادها و افرادی که در طرح‌های کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها موفق هستند چه کرده‌اند، شما هم یاد بگیرید و این مجتمع‌های گلخانه‌ای را برای اشتغال جوانان راه‌اندازی کنید.

صابری، از سپاه پاسداران و برخی افراد وظیفه‌شناس در دشت‌روم یاسوج، به عنوان نمونه‌هایی از مدیریت موفق گلخانه‌ای یاد کرد و ابراز داشت: بروید ببینید سپاه فتح و افراد موفق در اداره گلخانه‌ها چه کردند که طرح‌هایشان موفق هستند.

وی با بیان اینکه باید بخشی از برنامه‌ها را با نگاه و نسخه استانی به جلو ببریم تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار و سوژه همین کشاورزی با همه شاخه‌های وسیع آن است و مسئولان ما بدانند که در اقتصاد مقاومتی ما وزیر اقتصاد نیستیم بلکه مدیرکل اقتصاد و دارایی هستیم و باید راهکار استانی داشته باشیم.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نقش آمار در برنامه‌ریزی‌های مسئولان اشاره کرد و گفت: کشاورزی مهم‌ترین بخش برای ایجاد اشتغال و توسعه است و آمار این بخش باید دقیق، به روز و دارای تجزیه و تحلیل علمی باشد که اگر این اتفاق افتاد و آقایان تضمین اخلاقی دهند که آمارشان درست است، می‌توان به آینده اشتغال و تولید در کهگیلویه و بویراحمد امید زیادی داشت. 

صابری با اشاره به نقش کارگروه کشاورزی و اشتغال در پیشبرد سیاست‌های اشتغالی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیتی که به ویژه در کشاورزی دارد نباید این همه مشکل در زمینه اشتغال داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آمار باید واقعی باشد، اینکه یک نفر فتوکپی شناسنامه خود را برای درخواست احداث یک دامداری تحویل جهاد کشاورزی می‌دهد نباید در آمار تعداد دامداران موجود بیاید.

وی خطاب به رمرودی، رئیس بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی موظف هست مطابق قانون و آئین‌نامه در مورد تسهیلات این بخش عمل کند و شما مسئول بانک کشاورزی این استان هستید.

صابری در پاسخ به درخواست یکی از کارشناسان جهاد کشاورزی برای پرداخت تسهیلات با درصد بهره پایین‌تر به طرح‌های کشاورزی، ادامه داد: من و شما مسئول نرخ‌گذاری وام‌های بانکی نیستیم و در واقع ما خود را آلوده این کار نمی‌کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طنز گفت: آنهایی که می‌گویند آزادی نیست بیایند و ببینند در اینجا متقاضی، خودش وام تصویب کرده و  هر جا هم دلش می‌خواهد سرمایه‌گذاری می‌کند و در نهایت خودش هم بهره آن را تعیین می‌کند.

این مسئول ارشد در کهگیلویه و بویراحمد با ذکر خاطره‌ای از درخواست یک طلبه برای اخذ وام و ساخت یک مسجد گفت: من به این طلبه روحانی گفتم که آیا می‌توانید سود 20 درصد بازپرداخت کنی که وی در اتاق من چایی نخورده بلند شد و رفت، و من گفتم در همان خانه نماز اول وقت بخوانیم بهتر از این است که بیایم در بانکی که همین‌طور کنتورش در حال چرخیدن است وام بگیریم.

 

* اگر اطلاعاتم را به سرمایه‌گذار ندهم خیانت کرده‌ام

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش احداث سیلو را به تنهایی در این استان مقرون به صرفه ندانست و گفت: تنها در صورتی ساخت سیلو سود ده است که یک زنجیره تولید از کارخانه آرد تا تولید انواع نان نیز در کنار آن احداث شود.

وی گفت: اگر اطلاعاتم را ارائه ندهم و سرمایه‌گذاری آن هم با هزینه‌های میلیاردی ساخت سیلو وارد کار شود و شکست بخورد، در روند انجام کار خیانت کرده‌ام.

صابری عنوان کرد: اکنون که بخشی از ظرفیت سیلوی یاسوج خالی است، با صرفه اقتصادی می‌توان از سایر شهرستان‌های این استان گندم خرید و انبار کرد و چرا باید با پنج میلیارد تومان یک سیلوی دیگر ساخته شود.

صابری به معاونت دام دستور داد لیستی را از گاوداری‌های غیر فعال که از منابع سپرده‌های مردم و بانک تسهیلات گرفتند، تعیین کرده و مورد بررسی قرار دهد زیرا هر روز کنتور بانک می‌چرخد و بدهی‌های این افراد افزایش می‌یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مسئولان جهاد کشاورزی گفت: منظور از نیمه فعال بودن یک طرح در آمار شما، یعنی اینکه از درون واحد تولیدی یک صدایی می‌آید و اثراتی از کاه و کاهدان وجود دارد.

صابری اختیارات و قدرت خود را محدود دانست و گفت: من می‌توانم یک خودروی پلاک قرمز اداری را که استفاده شخصی کرده جریمه کنم ولی نمی‌توانم تاکسی را که تخلف کرده جریمه کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: من قصد دخالت در کار بانک‌ها را ندارم و در پرونده‌ای که به آن‌ها معرفی می‌شود خود آنها  مختارند که چه کار کنند.

----------------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

------------------------------

انتهای پیام/82005

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول