اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک نشست

نیشخند «درختان انگور» به برخی آمارهای آبکی

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: یکی به من بگوید که این 28 هزار تن انگوری که می‌گویید در این استان تولید می‌شود کجا رفته، اگر از تک تک درختان انگور بپرسیم آن‌ها خواهند گفت که این آمار دروغ است.

نیشخند «درختان انگور» به برخی آمارهای آبکی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شوند که اگر چه در متن نیستند ولی حاوی نکات قابل توجهی هستند.

در نشست کارگروه توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف رویه معمول در این‌گونه نشست‌ها، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با صراحت کلام از استاندار این استان و نحوه مدیریتش انتقاد کرد، انتقادی که برای معدود دفعاتی شاهد آن بودیم.

محمدرضا جهان‌‌آرا خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حتی اگر من را اخراج هم کنی باید بگویم که این شیوه برخورد شما با مسائل منجر به برطرف کردن مشکلات نمی‌شود و شما باید در قضایا ریز شوید و ببینید مشکل کار کجاست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتقاد شما را به این لحاظ که باید ببینم ایراد کار کجاست، می‌پذیرم ولی به طور کلی قرار نیست که استاندار همه کارها را یک تنه انجام دهد، گفت: اگر این‌گونه بود شما مدیران کارتان چیست؟

جهان‌آرا در پاسخ به صابری گفت:‌ شما مسئول این استان هستید و باید بدانید کدام مدیر برای فلان مشکل کاری کرده و کدام مدیر کاری نکرده بعد قضاوت کنید نه اینکه کلی‌گویی کنید.

صابری ادامه داد: سیستم زمانی درست می‌شود که هر مدیری کار خود را بدون اینکه به او گوشزد کنیم یا فشار بیاوریم انجام دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست بیان کرد: ما مدیران باید در نان و پیاز مردم هم وارد شویم نه اینکه بی‌تفاوت باشیم، البته من خودم به تنهایی برای همه مشکلات راه‌حل و راهکار دارم ولی برای انجام آن‌ها باید هر مدیری گوشه‌ای از بار را به دوش بکشد.

  *مدیران منتظر منجی نباشند/ برای برطرف شدن مشکلات مردم به میدان بیایند

صابری گفت: خبرنگاران همواره با من به این دلیل که حرف‌هایم آماری نیستند مشکل دارند و می‌گویند حرف‌هایتان ارزش خبری ندارد ولی دلیل این کار این است که تا من از آماری مطمئن نشوم آن را اعلام نمی‌کنم و همه شما مدیران باید اینگونه شوید.

وقتی یکی از مدیران عضو کارگروه صادرات مشکل سازمانش را مربوط به دوره مدیریت قبل از خود دانست، صابری خطاب به وی گفت: بدترین توجیه و حرف این است که بگوییم این مشکل در دوران من نبوده و حداقل من این را از شما قبول نمی‌کنم و هر مدیری پاسخگوی ریز و درشت اداره‌ای هست که در اتاق مدیریت آن بر صندلی مدیریت تکیه داده است.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به ارائه  آمارهای نامطمئن ادامه داد: هر مدیری اگر می‌تواند برای این مردم دو قدم بردارد که بسم‌الله اگر نه آمار بیخودی ندهد.

*تعاونی روستایی گلی به سر هیچ کشاورزی نریخته است

وقتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی تشکیل اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط با بخش کشاورزی را از برنامه‌های خود اعلام کرد، صابری به عملکرد تعاونی روستایی به عنوان یکی از مهم‌ترین این تشکل‌ها انتقاد کرد و گفت: این تعاونی  تاکنون چه گلی بر سر کشاورز ریخته که حالا شما به دنبال تشکیل اتحادیه‌های جدید هستید؟

صابری تصریح کرد: هر کشاورزی که از من بپرسد برایم چه کاری انجام دادی صادقانه می‌گویم هیچ کاری انجام ندادم و واقعا هم انجام ندادیم.

از دیگر حواشی این نشست زمانی بود که استاندار آمارهای تولید محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را آبکی خواند و در این بین مدیرکل منابع طبیعی خنده‌اش می‌گیرد، استاندار به وی می‌گوید شما نخندید که وضع سازمانت از این هم بدتر است و باید پاسخگو باشی.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تعجب از اعلام برخی آمارهای تولیدات محصولات کشاورزی گفت: یکی به من بگوید که این 28 هزار تن انگوری که می‌گویید در این استان تولید می‌شود کجا رفته است، ولی اگر از تک تک درختان انگور بپرسیم آن‌ها خواهند گفت که این آمار دروغ است.

صابری گفت: آمار در کهگیلویه و بویراحمد از تولید 82 هزار تن شیر خبر می‌دهد ولی واقعیت‌ها از کمبود و گرانی شیر.

انتهای پیام/82005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول