اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خوزستان:

7.5 میلیون سند هویتی در خوزستان آرشیو شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: گردآوری اسناد هویتی در استان از سال 1306 آغاز شده و در حال حاضر 7.5 میلیون سند به صورت الکترونیکی آرشیو شدند.

7.5 میلیون سند هویتی در خوزستان آرشیو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بهنام مریدی ظهر امروز در مراسم رونمایی از اسناد هویتی 6 نفر از مشاهیر خوزستانی، اظهار داشت: گردآوری گنجینه اسناد هویتی بزرگان و مشاهیر استان یکی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار ثبت‌ احوال قرار گرفته است.

وی با اشاره به رونمایی از اسناد هویتی شهید مجید بقایی، شهید بهنام محمدی راد، علامه شیخ شوشتری، منصور سهیم پور و الله کرم قشقایی که اسناد هویتی استان را در زمان دفاع مقدس از آبادان به اهواز منتقل کرده بودند و نیز رضا بهارلویی اضافه کرد: این اقدام ارزشمند در راستای شناساندن این بزرگان به مردم به ویژه جوانان است که موجب ترویج فرهنگ خود باوری و اعتماد به نفس می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان با بیان اینکه این استان در الکترونیکی کردن آرشیو اسناد هویتی در رتبه نخست کشور قرار دارد، افزود: کهگیلویه و بویر احمد نیز دومین استان بعد از خوزستان است که آرشیو اسنادش الکترونیکی شد.

مریدی ادامه داد: در سفر سوم هیئت دولت به استان مصوب شد که این اسناد هویتی مکانیزه شوند و اکنون موفق به تهیه آرشیو الکترونیکی از اسناد هویتی شده‌ایم.

وی همچنین درباره پایان الکترونیکی کردن آرشیو اسناد هویتی خاطرنشان کرد: اداره‌ کل ثبت احوال استان به عنوان نخستین استان، فرایند آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی را آغاز کرد.

*صدور 240 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی

مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 240 هزار جلد شناسنامه بالای 15 سال تعویض و به صورت الکترونیکی در خوزستان صادر شده است.

مریدی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 120 هزار جلد شناسنامه افراد بالای 15 سال تعویض شد که با احتساب تعداد تعویضی‌های سال گذشته در مجموع 240 هزار شناسنامه تعویض شده است.

به گزارش فارس، سال گذشته سند هویتی سردار شهید علی هاشمی و همچنین زنده یاد دکتر قیصر امین پوررونمایی شد. در تیرماه سال جاری نیز رونمایی از اسناد هویتی شهید علیرضا چراغ‌زاده دزفولی، نماینده وقت مردم هفتکل، حجت‌الاسلام دانش نماینده وقت مردم شوش و اندیمشک و سید محمدجواد شرافت نماینده وقت مردم شوشتر، سه شهید خوزستانی حادثه هفتم تیر در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/72007/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول