اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

کاهش 16 درصدی فوتی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 16 درصدی فوتی‌ها و افزایش پنج درصدی ولادت‌ها در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

کاهش 16 درصدی فوتی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

سیدرضا حسینیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به مناسبت هفته ثبت اظهار داشت: ثبت وقایع حیاتی به‌ویژه ثبت ولادت و وفات یکی از فعالیت‌های سازمان ثبت احوال کشور است و سایر فعالیت‌های سازمان از جمله ایجاد و به‌روز رسانی پایگاه اطلاعات جمعیتی و تولید و انتشار آمار جمعیتی وابسته به آن است.

این مسئول افزود: این بخش از فعالیت سازمان تعیین کننده نظام هویتی، تابعیتی و تأمین کننده نیازهای آماری و اطلاعات انسانی کشور است به نحوی که دریافت خدمات و برخورداری از حقوق شهروندی و همچنین نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کلان دولتی و توسعه و تحول اداری بخش‌های اداری وابسته به آن است.

حسینیان تصریح کرد: با توجه به مهلت‌های قانونی در نظر گرفته شده برای ثبت ولادت، در کمتر از 15 روز و وفات در کمتر از 10 روز، این اداره‌کل تلاش می‌کند تا این وظیفه مهم و اساسی که فعالیت‌های سایر دستگاه‌ها وابستگی زیادی به آن دارند را به نحو احسن به انجام رساند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت احوال در این خصوص تاکنون کارنامه موفقی از خود ارائه داده است به عبارتی با در نظرگرفتن تأکید قانون‌گذار مبنی بر ثبت وقایع حیاتی در مهلت‌های قانونی و سکونت نزدیک به 56 درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی و عشایری و مناطق دوردست، این اداره‌کل با بسیج منابع و  امکانات خود در حد مقدور مانند اعزام مأموران ثبت‌احوال به مناطق محروم و عشایری، استقرار مأموران در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها و همچنین استفاده از پتانسیل‌های سایر دستگاه‌ها و افراد حقیقی مستقر در روستاها و مناطق عشایری نظیر آموزگاران، بهداشت‌یاران، دهیاران و شوراهای اسلامی و معتمدین محلی تلاش دارد تا این وظیفه مهم و اساسی به طور مطلوب و مستمر انجام شود.

وی در ادامه به عملکرد این نهاد در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه سال 91 تعداد 11 هزار و 954 واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

حسینیان افزود: تعداد ولادت ثبت شده شهری برابر با شش هزار و 750 و تعداد ولادت روستایی برابر با پنج هزار و 204 واقعه است.

این مسئول ادامه داد: از مجموع ولادت ثبت شده تعداد شش هزار و 123 واقعه مربوط به مردان و تعداد پنج هزار و 831 واقعه مربوط به زنان است که نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در 9 ماهه اول سال 91 برابر با 105 است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل نیز تغییری نکرده است یعنی در مقابل هر 100 واقعه ولادت دختر حدود 105 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد به بخش فوتی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه اول سال تعداد دو هزار و 252 واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش داشته است.

حسینیان تصریح کرد: تعداد فوتی ثبت شده شهری برابر با یک‌هزار و 247 و ثبت وفات روستایی برابر با 974 واقعه و تعداد 31 واقعه نامشخص است.

انتهای‌پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول