اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

گرانی و کمبود شیر در کهگیلویه و بویراحمد تعجب‌آور است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید شیر در این استان، گرانی و کمبود آن را تعجب‌آور و غیرقابل تحمل خواند و گفت: این وظیفه جهاد کشاورزی است که به این امور سامان دهد.

گرانی و کمبود شیر در کهگیلویه و بویراحمد تعجب‌آور است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر به موضوع تناقض در آمارهای ارائه شده از سوی مدیران انتقاد کرد و اظهار داشت: معاونت امور دام در این استان وظیفه‌ای جز سامان دادن به واحدهای تولیدی، گوشت، شیر و تخم‌مرغ ندارد، حال اینکه شاهد هستیم آمارهای ارائه شده این معاونت در فاصله کمتر از 24 ساعت با هم تناقض دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از وضعیت آماردهی در این استان گفت: آقایان مدیر می‌گویند شیرهای تولیدی از گاوها و دام‌های محلی قابل جمع‌آوری نیست، اما می‌بینیم که میزان این شیرها در آمار ارائه شده آمده است، اگر جمع‌آوری نمی‌شود چرا آن را در آمار می‌آورید.

وی تأکید کرد: اگر از استان کهگیلویه و بویراحمد، کشاورزی آن را بگیرند، ته آن چیزی برای امید داشتن به اشتغال و تولید باقی نمی‌ماند و به همین لحاظ باید متولیان کشاورزی این استان بیش از این‌ها بجنبند و پای کار باشند.

* مدیران به آمارها به دید 2 تا عدد نگاه نکنند

صابری با اشاره به تأثیرگذاری آمارها در تصمیم‌سازی‌ها بیان کرد: همین جمعی که اکنون در این کارگروه هستند به اتفاق 30 جمع دیگر در سایر استان‌ها، آمارها را می‌سازیم که اگر اشتباه و غیرمطمئن باشد، حاصل آن تصمیم‌های اشتباه و سرمایه‌گذاری‌های بی‌نتیجه و ورشکسته خواهد بود.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در آمارهای ارائه شده سازمان جهاد کشاورزی که برای من ارسال شد با آنچه بعد از 24 ساعت در این کارگروه قرائت می‌شود، تفاوت‌های زیادی وجود دارد که حتی اگر به اندازه یک گاو دو چشم هم باشد، تعجب‌آور و غیر قابل قبول است.

وی گفت: از میزان 5 هزار و 700 رأس گاوی که در این استان بر اساس آمار وجود دارد، با بررسی‌های صورت گرفته حدود نیمی از آن‌ها وجود خارجی ندارند و این به معنی ارائه خدمات و حواله به این گاوهایی است که زائیده نشده از دولت خدمت می‌گیرند.

صابری بیان داشت: از 70 واحد گاو شیری صنعتی حدود 46 مورد راکد است که معاونت امور دام جهاد کشاورزی باید با جدیت بررسی کند که هزینه‌هایی که از جیب مردم و دولت بابت این طرح‌ها پرداخت شده، صرف چه اموری شده و چرا این پول‌ها یا به مسیر دیگری رفتند یا واحدهای تولیدی در حوزه کشاورزی و شیر به تولید نرسیدند.

* تورم لبنیات در استانی که تولید کننده است از سایر استان‌ها بیشتر است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان داد: مدیران نباید به آمارها به دید 2 تا عدد نگاه کنند، بلکه بدانند که بر اساس همین آمارهای ماست که تصمیم‌گیری می‌شود، پول هزینه می‌شود و سرمایه‌گذار به استناد آن‌ها پول خود را هزینه می‌کند.

وی گفت: اگر شیر دام‌های سنتی قابل جمع‌آوری نیست، چطور باید از کارخانه لبنیات بخواهیم که از این شیر استفاده کند؟

صابری با بیان اینکه قیمت لبنیات در کهگیلویه و بویراحمد که تولید کننده شیر است از تهرانی که یک گاو هم ندارد بیشتر است؛ این قابل باور نیست و باید رسیدگی شود که چه وضعی در تولید و عرضه شیر این استان حاکم است.

استاندار استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد در پایان ابراز داشت: در این استان، تولیدکننده شیر می‌گوید بازار مصرف ندارد و مصرف‌کننده شیر از نبود و گرانی آن می‌نالد، در حالی که اگر این دو را در کنار هم بگذاریم مشکل برطرف می‌شود؛ فقط کافی است جهاد کشاورزی وارد گود شود.

انتهای پیام/82005/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول